نقش محوری دانشگاه باغبادران در توسعه صنعت گردشگری

شهردار باغبادران گفت: تدریس رشته گردشگری در دانشگاه باغبادران اتفاقی مهم به شمار می آید چراکه توسعه گردشگری نیازمند همکاری چندبخشی بوده و قطعا استفاده از چنین ظرفیتی می تواند بیش از پیش شکوفایی و رونق گردشگری باغبادران را رقم بزند.

حجت الله امینی در آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه پیام نور باغبادران با بیان اینکه دانشگاه ها مراکزی برای رشد و توسعه علم در جامعه هستند، اظهار کرد: دانشگاه پیام نور باغبادران تنها مرکز آموزش عالی بخش باغبهادران به شمار می آید و فرهنگ مردم این دیار به گونه ای است که برای مسایل فرهنگی ارزش بسیار قایل هستند و این مسئله سبب شد ساختمانی که برای بیمارستان شهر به همت مردم و خیرین ساخته شده بود تجهیز و در اختیار این مرکز قرار گیرد.
وی افزود: همانگونه که مردم باغبادران در ساخت و تجهیز دانشگاه پیام نور در این شهر تاثیرگذار بودند انتظار دارند این پتانسیل ارزشمند در شکل دهی به حیات فرهنگی بخش باغبادران نقش آفرینی کند چراکه آنها دانشگاه را گنجینه و سرمایه‌ای اجتماعی و فرهنگی می دانند که توانسته زمینه‌های لازم برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین توسعه شهر مختلف ایران را مهیا کند.
شهردار باغبادران تصریح کرد: با توجه به سابقه علم و دانش در باغبادران امید است كه از ظرفیت های موجود در كیفی سازی و ارتقاء بیش از پیش جایگاه علمی این شهر استفاده شود.
وی با بیان اینکه هدف دانشگاه ها تکیه صرف بر آموزش¬های کلاسیک نیست، ادامه داد: امروزه دانشگاه ها علاوه بر کارکرد و مسئولیت‌های آموزشی و پژوهشی، وظایف جدیدی نیز در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی بر عهده دارند، از این رو انتظار می رود دانشگاه پیام نور باغبادران بیش از پیش به این مسائل ورود کرده و برای حل چالش‌ها و معضلات، راهکار ارایه دهد.
امینی با اشاره به پیشرفت و همه‌گیر شدن موضوع گردشگری، اضافه کرد: تدریس رشته گردشگری در دانشگاه باغبادران اتفاقی مهم به شمار می آید چراکه توسعه گردشگری نیازمند همکاری چندبخشی بوده و قطعا استفاده از چنین ظرفیتی می تواند بیش از پیش شکوفایی و رونق گردشگری باغبادران را رقم بزند.
وی عنوان کرد: باغبادران یکی از مقاصد گردشگری کشور به شمار می آید که در طول ایام مختلف سال میزبان میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی است از این رو دانشگاه پیام نور با پرداختن به مسایل آموزشی و فرهنگی می تواند نقش خود را در این حوزه به خوبی ایفا کند.
شهردار باغبادران با بیان اینکه در بسیاری از امور داشتن دیدگاه علمی می تواند راهگشای کار باشد، خاطرنشان کرد: همكاری متقابل دانشگاه و نهاهای مختلف از جمله شهرداری منجر به افزایش اعتماد و مشاركت بیشتر با مراودات علمی تاثیر گذارتر خواهد بود از این جهت شهرداری باغبادران آمادگی انجام کارهای مشارکتی با دانشگاه را در راستای تحقق اهداف و برنامه های مدیریت شهری دارد.
وی افزود: شهرداری باغبادران آمادگی دارد با دانشگاه پبام نور در راستای برگزاری برنامه ها و همایش هایی که موضوعات آن با اهداف و ماموریت های مدیریت شهری همخوانی دارد مشارکت کند.
امینی با بیان اینکه نما و منظر دانشگاه پیام نور باغبادران در شان مردم و این مرکز علمی نیست، گفت: ورودی هر شهر می‌تواند نقش مهم و اثرگذاری بالایی در معرفی جاذبه‌های گردشگری و مفاخر و مشاهیر آن داشته باشد.
وی متذکر شد: با توجه به اینکه دانشگاه پیام نور باغبادارن در ورودی شهر واقع شده انتظار می رود نما و منظر این مرکز علمی با سرعت هرچه بیشتر اصلاح شود چرا که ورودی شهر به نوعی فرهنگ و هویت مردم آن را به نمایش می‌گذارد در این مسیر قطعا مدیریت شهری نیز در کنار دانشگاه خواهد بود.
وی یاداور شد: فعالیت مراكز آموزش عالی نویدگر آینده درخشان کشور بوده از این رو در طرح جامع شهر باغبادران زمین مورد نیاز دانشگاه پیام نور مشخص و جانمایی شده و تنها باید پیگیری های لازم از سوی اداره مسکن و شهرسازی شهرستان در راستای واگذاری زمین انجام گیرد.
وی تاکید کرد: مدیریت شهری باغبادران برای پروانه ساخت و مجوزات لازم برای احداث دانشگاه پیام نور هزینه ای را دریافت نخواهد کرد از طرفی در حد امکاناتی که در شهرداری و شورای شهر باغبادران وجود دارد همکاری لازم را با دانشگاه خواهد داشت تا ساختمانی درخور شان شهروندان احداث شود.
گفتنی است؛ در این آیین که با حضور دکتر یوسفی رییس دانشگاه پیام نور استان، بخشدار باغبهادران، شهردار و رییس شورای اسلامی شهر باغبادران و جمعی از کارکنان دانشگاه پیام نور برگزار شد از زحمات دکتر شاه نظری تجلیل و دکتر نوروزی به عنوان رییس جدید دانشگاه پیام نور واحد باغبادران معرفی شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار