جرایم شبکه های اجتماعی اصفهان در حال افزایش است

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: جرایم فضای مجازی به واسطه حرکت مجرمان به سمت حرفه ای شدن در حال افزایش است.

به گزارش ایرنا، سردار مهدی معصوم بیگی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این راستا در چهار ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی با 200 درصد، کلاهبرداری های رایانه ای با 70 درصد و مزاحمتهای اینترنتی با 63 درصد رشد مواجه بوده است.

وی اظهار داشت: علت افزایش جرم در فضای مجازی ناآشنایی عموم مردم با شگردهای کلاهبرداران به ویژه در مقوله فیشینگ، افزایش درگاه های جعلی و بازدارنده نبودن مجازات است.

رییس پلیس استان اصفهان ادامه داد: با توجه به رویکرد مردم به سمت خرید در فضای مجازی، پلیس طرح مقابله با کسب و کارهای غیرمجاز اینترنتی را به اجرا درآورده است و این موضوع را به جد دنبال می کند.

وی همچنین به توقیف بیش از هزار دستگاه ماینر توسط نیروی انتظامی استان اشاره و اضافه کرد: این دستگاه ها به دلیل قاچاق بودن کشف و ضبط شده است.

سردار معصوم بیگی یادآور شد: چند روز پیش اعلام شد استخراج ارزهای دیجیتالی قانونمند است اما دستورالعملی تاکنون به ما داده نشده است.

وی همچنین با اشاره به موضوع شکایت یک خانم درخصوص عدم دریافت گواهینامه موتورسیکلت از پلیس به دیوان عدالت اداری افزود: نیروی انتظامی نمی تواند عمل غیرقانونی انجام دهد، زیرا طبق قانون فقط برای مردان اجازه صدور گواهینامه دارد.

رییس پلیس استان اصفهان در رابطه با برخورد با بی‌حجابی و کشف حجاب مطرح کرد: در این حوزه 26 دستگاه مسؤولیت دارند و 300 وظیفه برای این دستگاه ها دیده شده است و هفت درصد وظیفه و 21 مورد با نیروی انتظامی است که با توجه به اهمیت امنیت اخلاقی در جامعه به عنوان مطالبه مهم و بر حق مردم همیشه در میدان حاضر است.

وی در بخش دیگری به ماموریت های محوری نیروی انتظامی در سال رونق تولید مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز است که در چهار ماه امسال تعداد دستگیرشدگان این بخش 39 درصد و میزان کشفیات نیز 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

سردار معصوم بیگی تصریح کرد : در این مدت بیش از 800 پرونده قاچاق کالا تشکیل شده و حدود 950 نفر قاچاقچی کالا توسط نیروی انتظامی استان دستگیر و با آن‌ها برخورد شده است.

وی یادآورشد: در حوزه احتکار و مبارزه با قاچاق کالا در چهار ماهه امسال، ارزش کل کالاهای مکشوفه بیش از 448 میلیارد ریال بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به رشد 50 درصدی در بخش کشف قاچاق سوخت هم در مدت چهار ماهه امسال اشاره کرد.

وی با اشاره به حمله اتمی آمریکا به هیروشیما در سال 1945 میلادی گفت: هرکجا جنایتی روی می دهد سردمداران آمریکا نقش اول را در آن دارند در حالی که داعیه دفاع از حقوق بشر سر می دهند.

سردار معصوم بیگی در پایان با اشاره به در پیش بودن 17 مرداد (سالگرد شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی) به نام روز خبرنگار گفت:

نقش خبرنگاران در آرامش و احساس امنیت مردم بی‌بدیل و کم نظیر است.

در پایان این مراسم از خبرنگاران فعال در حوزه پوشش اخبار نیروی انتظامی تقدیر شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار