مهردلان: مدال المپیک دور از دسترس نیست، اگر حمایت شوم

رکوردار پرتاب وزنه داخل سالن آسیا گفت: فدراسیون و اداره کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی در شرایطی هیچ حمایتی از من نداشته‌اند که شانس زیادی برای المپیکی شدن دارم.

شاهین مهردلان ، در خصوص وضعیت تمریناتش از ابتدای سال جاری، اظهار کرد: وضعیت خوبی ندارم. فدراسیون دوومیدانی و اداره کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی هیچ حمایتی نکرده‌اند. هیات دوومیدانی خراسان رضوی هم درآمدش از سالن‌ها بوده و چون در دوران کرونا سالن‌ها تعطیل بود، درآمدی نداشته که از ورزشکاران حمایت کند.
رکورددار پرتاب وزنه داخل سالن آسیا در خصوص خداحافظی‌ از ورزش در اواخر سال گذشته، خاطرنشان کرد: در دوران سرپرستی ایرج عرب، فدراسیون دوومیدانی ورزشکاران را رها کرده بود و در حالی که المپیک را در پیش داشتیم، از اردوی تمرینی و حمایت‌ مالی خبری نبود. این شرایط برای‌مان قابل هضم نبود که ورزشکاری که المپیک را در پیش دارد به کل از سمت فدراسیون رها شود.
مهردلان عنوان کرد: متاسفانه مبینی، سرپرست جدید فدراسیون نیز راه عرب را ادامه داد. در سال جاری مسابقات به خصوصی برگزار نشد و به دلیل عدم حمایت‌، تمریناتم را رها کرده بودم. در حال حاضر هم انگیزه‌ای برای ادامه تمریناتم ندارم. تا یک قدمی ورودی المپیک این راه را تنهایی طی کردم و ادامه دادن با این شرایط سخت است. در حال حاضر منتظرم یک رییس کار بلد به فدراسیون دوومیدانی بیاید تا شاید مشکلات‌مان حل شود.
وی تصریح کرد: ۹۹ درصد مشکلاتم مالی است. باید شرایطی فراهم شود که بتوانیم اردو و تمرین داشته‌باشیم. در شهرستان درگز ساکنم و برگزاری اردو حتی در مشهد هم هزینه‌های زیادی خواهد داشت. حدودا ماهانه ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان از جیبم برای غذا، مکمل و تمریناتم هزینه می‌کنم. توقع ندارم تمام هزینه‌هایم را تامین کنند، اما می‌توانند بخشی از آن را بر عهده بگیرند. ورزشکاران سایر کشورها تا دندان مسلح هستند، اما در اینجا هیچ‌کس حال ما را هم نمی‌پرسد.
رکوردار پرتاب وزنه داخل سالن آسیا افزود: اداره کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی وظیفه دارد در سال منتهی به المپیک از ورزشکارانش حمایت کند. فکر نمی‌کنم تعداد ورزشکاران ورودی به المپیک در خراسان رضوی به پنج نفر برسد. یعنی اداره کل ورزش‌وجوانان این استان نمی‌تواند از پنج ورزشکارش حمایت کند؟
مهردلان یادآور شد: از ابتدای سال جاری یک بار ۵ میلیون تومان از اداره کل ورزش‌وجوانان و یک بار هم ۵ میلیون تومان از فدراسیون گرفته‌ام، مابقی هزینه‌ها را خودم تامین کرده‌ام. درآمدم از ورزش و جوایز مسابقات است. وقتی مسابقات هم لغو می‌شود، نمی‌توانیم جایزه‌ای کسب کنیم. به خاطر اینکه از ابتدای سال جاری وضعیتم مشخص نبود، سفت و سخت تمرین نمی‌کردم، اما اکنون که برنامه مشخص است باید به طور جدی به تمریناتم بپردازم.
وی در خصوص شانس خود برای کسب سهمیه المپیک توکیو افزود: به خاطر تعویق یک ساله المپیک، انتخابی‌ها لغو و از آذر ماه آغاز خواهدشد. اگر به خوبی حمایت شوم، با توجه به رکوردهایم در تمرینات، به مدال المپیک فکر می‌کنم. زمانی که در پیش رو دارم می‌توانم به نحوی آماده شوم که یک مدال برای ایران در المپیک کسب کنم، اما رسیدن به این هدف، به حمایت ویژه‌ای نیاز دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار