خطر آمیختگی آلودگی هوا با کرونا در کمین اصفهانی ها

خطر آمیختگی آلودگی هوا با ویروس کرونا در کمین اصفهانی هاست.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر پایداری هوا در پاییز، بارش‌های کمتر از حد نرمال و فراهم بودن شرایط برای افزایش پدیده وارونگی دمادر استان و شرایط نامطلوب فعلی کرونا لازم است تا دستورالعمل‌های بهداشتی با تأکید و نظارت بیشتری اجرا شود.
بر بکارگیری راهکار‌های پیشگیرانه و تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آستانه فصل سرما و بروز آلودگی هوا و گره خوردن این مقوله با کرونا تاکید کرد.
منصور شیشه‌فروش با تصریح بر ضرورت استفاده از ماسک با توجه به سرد شدن هوا و انباشت آلودگی هوا در پی پدیده وارونگی دما گفت: انتقال بیماری در این شرایط با شتاب بیشتری نسبت به سال‌های بدون کرونا رُخ می‌دهد.
وی تأکید بر آموزش‌های مجازی در مدارس و دانشگاه‌ها همچنین دایر کردن میز سلامت در ادارات برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کارکنان و ارباب رجوع و معرفی مُتخلفان را از دیگر موارد لازم برای پیشگیری از شیوع کرونا و ترکیب آن با آلودگی هوا دانست.
اصفهان یکی از آلوده‌ترین کلانشهر‌های کشور است بطوری که از طرفی در فصول سرد سال بدلیل پدیده وارونگی هوا و در برخی روز‌ها بدلیل افزایش پدیده گرد و غبار، شاخص کیفی هوای آن به وضع ناسالم می‌رسد.
مجموع مبتلایان کرونا بستری در مراکز درمانی استان بیش از هزار و ۴۲۰ نفر است که افزون بر ۲۳۰ نفر از آن‌ها ب در بخش‌های مراقبت‌های ویژه هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار