واکسن آنفلوآنزا در اردستان توزیع می‌شود

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: مرحله اول تزریق واکسن آنفلوآنزا از امروز به صورت رایگان در مراکز جامع سلامت انجام می‌شود.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در مرحله اول ۳۵۰ واکسن آنفلوانزا برای گروه‌های پرخطر در نظر گرفته شده که تزریق آن از امروز دوشنبه به صورت رایگان در مراکز جامع سلامت انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه توزیع واکسن آنفلوآنزا مرحله‌بندی است، افزود: توزیع واکسن در چند مرحله هم‌زمان با سراسر کشور انجام می‌شود و بر اساس برنامه اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مرحله اول گروه‌های پر خطر شامل پرسنل اورژانس ۱۱۵، کارکنان شاغل در مراکز جامع سلامت و بیمارستان و همچنین مادران باردار واکسن را دریافت می‌کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه در شهرستان اردستان در مرحله اول حدود ۲۰۰ مادر باردار واکسن آنفلوآنزا را دریافت می‌کنند، تأکید کرد: به هیچ عنوان افراد به مراکز جامع سلامت مراجعه خودسرانه نداشته باشند زیرا همکاران ما به نوبت با تماس‌هایی که با آن‌ها انجام می‌دهند اطلاع‌رسانی می‌کنند.
ذبیحی در خصوص مابقی گروههایی که نیازمند واکسن آنفلوآنزا هستند با بیان اینکه مرحله اول توزیع واکسن حدود دو هفته انجام می‌شود و سپس برای توزیع واکسن به گروههایی دیگر اطلاع‌رسانی خواهد شد، خاطرنشان کرد: افراد بالای ۶۵ سال، دارای بیماری‌های تنفسی، بیمارانی که به هر نوعی سیستم ایمنی بدنشان تضعیف شده شامل بیماران کلیوی، پیوندی، بیمارانی که داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند، بیماران قلبی و عروقی، مادران باردار، سالمندان و کارکنان خانه‌های سالمندان و کادر پزشکی، جز گروه‌های پر ریسک هستند که باید این واکسن را در مرحله‌های بعدی دریافت کنند.
وی با بیان اینکه گروه‌های پرخطر نیاز مبرم به این نوع واکسن دارند چرا که تا حدود زیادی آنان را در برابر ابتلا به این بیماری مصون نگه می‌دارد، خاطرنشان کرد: اغلب شهروندان اردستانی در مراکز جامع سلامت دارای پرونده الکترونیک سلامت بوده و شمار گروه‌های هدف و بیماران زمینه‌ای مشخص است و تزریق واکسن طبق برنامه انجام خواهد شد.
برای دفن بیماران کرونایی قانونی وجود ندارد
مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان در خصوص وضعیت ویروس کرونا در شهرستان، گفت: در حال حاضر روند ابتلا به کرونا در شهرستان اردستان متغیر است، اما همچنان گردش ویروس در شهرستان وجود دارد و باید همه مردم نسبت به این موضوع هوشیار باشند و رفت و آمدها را محدود کنند. اردستان از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت نارنجی قرار دارد و همچنان نظارت بر مدارس، اماکن و ادارات به صورت روزانه انجام می‌شود.
ذبیحی با بیان اینکه اگر الزامات بهداشتی توسط شهروندان در بخش‌های مختلف رعایت نشود، احتمال افزایش مجدد شیوع و افزایش موارد بیماری وجود دارد زیرا همچنان بیماری در محیط وجود دارد، تأکید کرد: همچنان استفاده از ماسک، دستکش و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی باید مد نظر قرار گرفته شود.
وی در خصوص فوت‌شدگان بیماران با موارد مثبت کرونا که از شهرهای دیگر برای دفن به اردستان منتقل می‌شوند و باعث گلایه مردم شده، گفت: در این خصوص برای دفن افراد واقعاً قانون مشخصی وجود ندارد. البته باید تأکید شود که دفن فوت‌شدگان ویروس کرونا با توجه به اینکه همه جنبه‌های دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود هیچ اشکالی ندارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار