افزایش تقاضا برای خرید قطعات دسته دوم خودرو

سید مهدی کاظمی با اشاره به وضعیت واردات قطعات خودرو به کشور اظهار کرد: تا سال ۹۶ مشکلی در خصوص تامین قطعات در بازار نداشتیم و تصمیم گیری‌هایی در خصوص سهمیه بندی بنزین و طرح ترافیک بازار را با التهاباتی مواجه می‌کرد.

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران تصریح کرد: با افزایش قیمت بنزین و کاهش تردد‌های ناشی از بیماری کرونا این صنف مانند بخش‌های دیگر با مشکل مواجه شد و مجبور شدیم واحد‌های صنفی را در اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت ۹۹ به دلیل محدودیت‌های کرونا تعطیل کنیم.

وی افزود: در این بازه زمانی‌های تعطیلی صنف بسیاری از مردم برای تامین قطعات با مشکل مواجه شدند و برخی از واحد‌های صنفی در اطراف تهران به صورت شیفتی خدمات رسانی کردند و طی نامه نگاری به اتاق اصناف مجوز بازگشایی این واحد‌ها را در اردیبهشت ۹۹ گرفتیم.

کاظمی عنوان کرد: بار‌ها از طریق اتحادیه هشدار‌هایی برای تامین قطعات از طریق واردات و تولید ارائه شد، اما به دلیل بی توجهی مدیران این هشدار‌های نادیده گرفته شد و امروز با کمبود قطعه و گرانی در بازار قطعه مواجه هستیم.

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران تصریح کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز واردات قطعات با مشکل اساسی همراه است و وزارت صمت همکاری در این خصوص با اعضای صنف ندارد.

وی افزود: نوسانات نرخ ارز اجازه تنطیم قیمت‌ها را از فروشندگان گرفته است و تغییرات لحظه‌ای باعث کاهش ثبت سفارش از سوی فعالان این حوزه شده است.

واردات قطعات خودرو به پایین سطح خود در ۵۰ سال اخیر رسید
کاظمی عنوان کرد: بلاتکلیفی در خصوص قیمت ارز باعث شده میزان واردات قطعات خودرو در ۶ ماهه اول سال، به کمترین میزان خود در ۵۰ سال اخیر برسد.

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران تصریح کرد: با توجه به عملکرد درخشان قوه قضاییه طی چند ماه اخیر و تحولات ایجاد شده ناشی از اقدامات این نهاد، تقاضا داریم قوه قضاییه در خصوص واردات کالا ورود و اقداماتی را انجام دهد.

وی افزود: به طور میانگین برای تامین قطعات و لوازم یدکی برای ۲۲ میلیون خودرو ۱۱ میلیارد دلار ارز نیاز دارد و در سال ۹۶ و ۹۷ تنها ۳ میلیارد یورو ارز تخصیص پیدا کردو دولت پاسخی به تقاضا این اتحادیه نداده است.

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران با اشاره به افزایش تمایل خرید مردم برای قطعات دسته دوم خودرو عنوان کرد: از خریداران قطعات خودرو درخواست داریم از تهیه قطعات دسته دوم به دلیل کیفیت پایین خوداری کنند و در صورتی که قطعات مورد نیاز خود را پیدا نکردند به مراکز عمده تامین قطعات در بازار مراجعه کنند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار