افزایش 9 هزار نفری اعضاء کتابخانه های عمومی لنجان

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لنجان گفت:در سال 1394تعداد اعضاء کتابخانه های عمومی شهرستان 10 هزار و 325 نفر بود اما امروز 19 هزارو 887 نفر عضو کتابخانه های عمومی شهرستان هستند.

فرزانه خدادادی در نشست انجمنکاتبخانه های این شهرستان عدم توجه مردم به مقوله کتابخوانی را یکی از معضلات اصلی جامعه امروز دانست و اظهار کرد: متاسفانه امروزه به دلیل عدم استفاده صحیح ازتکنولژی های بروز همچون فضای مجازی، بخش زیادی از زندگی مردم به تصرف این فضادرآمده به گونه ای که بسیاری از مردم دیگر کتاب در دست نمی گیرند.

وی مطالعه را رکن اصلی موفقیت افراد در جامعه دانست و افزود: با توجهبه اهمیت توریج فرهنگ کتابخوانی در توسعه فرهنگ جامعه طی سال سال گذشته اقداماتگسترده ای در این خصوص در شهرستان لنجان انجام گرفته است و باید گفت در سال 1394تعداد اعضاء کتابخانه های عمومی شهرستان 10 هزار و 325 نفر بود اما امروز 19 هزارو 887 نفر عضو کتابخانه های عمومی شهرستان هستند.

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لنجان تصریح کرد: تعداد نسخه امانت داده شده در کتابخانه های شهرستان لنجان در سال 1394 بیش از 138 هزار جلدکتاب بود اما از سال 94 تا ابتدای مرداده ماه سال جاری بیش از 214 هزار نسخه به امانت رفته است.

وی ادامه داد: تعداد کتاب موجود در کتابخانه های عمومی شهرستان لنجان درسال 1394 بالغ بر 183 هزار جلد کتاب بود که با اقدامات انجام شده امروز این تعدادنسخه کتاب به 254 هزار نسخه کتاب افزایش پیدا کرده است و این در حالیست که در دوسال گذشته بالغ بر 80 هزار نسجه کتاب رف خوانی از کتابخانه های شهرستان خارج شده است.

خدادای اضافه کرد: با تلاش انجام شده در سال 1397 بیش از شش هزار جلدکتاب به ارزش 53 میلیون تومان از سوی مردم به کتابخانه های عمومی اهدا شد و از ابتدای سال 1398 تاکنون حدود سه هزار و800 جلد کتاب با ارزش 36 میلیون تومان اهدایی مردم به کتابخانه ها افزوده شده است.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت های فرهنگی در کتابخانه های عمومی و جذبجوانان به مطالعه، عنوان کرد: در سال 1398 در 16 باب کتابخانه عمومی شهرستان لنجانبالغ بر 716 برنامه فرهنگی از جمله سلسله نشست های روانشناسی، جلسات قصه گویی،شاهنامه خوانی و... برگزار شد که برگزاری اینگونه برنامه ها سبب جذب بیش از 9 هزارنفر عضو بوده است.

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لنجان با بیان اینکه مطالعه کتابهای ارزشمند از نظر محتوایی همچون زندگی ائمه معصومین(ع) مسیر انسان‌ها را در راستایشناخت بیشتر هموار می کند، خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال مردم از کتابخانه هادر سال جاری دو جشنواره در شهرستان لنجان برگزار شد نخست جشنواره کتابخوانی رضوی بودکه با هدف آشنایی نسل جوان سیره رضوی و سبک زندگی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) برگزار.

وی یاداور شد: با تدابیر اتخاذ شده این جشنواره مورد استقبال مردمشهرستان لنجان قرار گرفت و چهار هزار و 421 نفر در این جشنواره شرکت کردند که دوهزار و 774 نفر از علاقه مندان به صورت الکترونیکی در این جشنواره شرکت کردند، 604مورد نقاشی کودکان،141 مورد نقاشی نوجوانان، 200مورد بخش مکتوب نوجوانان، 702 نفربخش مکتوب حضور پرشوری را داشتند.

خدادادی افزود: جشنواره سراسری بِحار کتاب، انوار دانایی نیز از دیگر طرحهایی است که با هدف غنی سازی مخزن کتابخانه ها و خدمت رسانی بیشتر به قشر محروم برگزارمی شود،و با توجه به ظرفیتی که در شهرستان لنجان وجود دارد نیاز است در این خصوص نیزبرنامه‌ریزی لازم انجام شود تا در بازه زمانی مشخص شده که از ابتدای مردادماه آغازو تا 15 مهرماه تعیین شده بتوانیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار