نرخ بیکاری در استان اصفهان کاهش یافت

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: نرخ بیکاری از ۱۴.۱ درصد در ۳ ماه نخست امسال به ۱۰. ۷ درصد رسیده است و امیدواریم به زیر ۵ درصد برسد، چراکه مسئله بیکاری بزرگترین مشکل اصفهان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سید حسن قاضی عسگر پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای رفع مشکل سرمایه گریزی استان اصفهان اظهار داشت: در این راستا یکی از مواردی که در نظر گرفته شده، تکمیل و اصلاح ساختارها و همچنین لزوم تشکیل شوراهای سرمایه داری در تمام فرمانداریها است که موظف هستند طرح های سرمایه داری را در مناطق خود اصلاح و مشکلات را به استانداری انعکاس دهند.

وی افزود: پرتال سرمایه گذاری در سایت استانداری ایجاد و به روز شده تا متقاضیان سرمایه‌گذار طرح های جدید خود را از طرق این سایت ثبت و دنبال کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در خصوص سرمایه گذاران خارجی، گفت: به دنبال سرمایه گذارانی هستیم که ارتباطی با آمریکا ندارند و مستقیم در ایران سرمایهگذاری می‌کنند که خوشبختانه سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه معدن، تولید ماشین های برقی و لاستیک داشته‌ایم.

وی کاهش روند بیکاری را خبری خوش برای استان عنوان کرد و افزود: علی رغم تعدیل نیروهایی که در سطح استان رخ داد، خوشبختانه روند بیکاری از 14.1 درصد در 3 ماه اول به 10. 7 درصد رسیده است و امیدواریم به زیر 5 درصد برسد؛ چراکه مسئله بیکاری بزرگترین مشکل اصفهان است.

قاضی عسگر در خصوص رفع موانع بروکراسی یادآور شد: برای این منظور اصلاح روال کاری، استفاده از دولت الکترونیک برای گرفتن مجوز غیر حضوری و همچنین تشکیل جلساتی در روزهای یک‌شنبه‌ در استانداری از ساعت 3 تا 6 بعدظهر برای ملاقات مردمی از مهم‌ترین اقدامات در نظر گرفته شده در این راستاست.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار