واکسن آنفلوانزا در داروخانه های اصفهان توزیع نشده است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:بالغ بر ۳۰ هزار دوز واکسن آنفلوانزا به استان اصفهان تحویل داده شده است که تاکنون در داروخانه های اصفهان توزیع نشده است.

آرش نجیمی با تاکید بر اینکه هیچ گونه واکسن آنفلوانزایی در داروخانه‌های استان اصفهان توزیع نشده است، اظهار داشت: مقدار دوز محدودی از واکسن آنفلوانزا به دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان تحویل شده است که در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که طبق دستورالعمل وزارت بهداشت و درمان کشور در اولویت اول تعریف می‌شوند و واکسن را به طور رایگان دریافت خواهند کرد.

وی افزود: به طور اجمالی طبق دستورالعمل وزارت بهداشت و درمان کشور، پرسنل بهداشتی، درمانی، خدماتی، اداری و انتظامات شاغل در بیمارستانها با هماهنگی معاونت درمان با اولویت پرسنل شاغل در بخش یا اتاق ایزوله تنفسی فشار منفی، عفونی، بخش کرونا ، فوق تخصصی ریه، ICU، CCU ، داخلی، اطفال، اورژانس، آزمایشگاه، زایمان و سایر بخش‌های ویژه بیمارستانی در اولویت نخست دریافت واکسن آنفلوانزا قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دانشجویان گروه‌های پزشکی، پرسنل نظام بهداشتی، پرسنل شاغل در پایگاه‌های اورژانس را طبق دستورالعمل مصرف واکسن آنفلوانزای انسانی در لیست اولویت یک برشمرد و افزود: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت و درمان کشور، بیماران پرخطر و مادران باردار هم در اولویت اول دریافت واکسن آنفلوانزا تعریف شده اند.

بخش محدودی از لیست اولویت یک تحت پوشش واکسن آنفلوانزا قرار گرفته اند

وی گفت: با مقدار محدود کمتر از ۳۰ هزار دوز واکسن آنفلوانزا که در اختیار استان اصفهان قرار داده شده است تنها بخشی از افراد اولویت اول تحت پوشش این واکسن قرار گرفته اند.

نجیمی با تاکید بر اینکه این میزان محدود دوز واکسن آنفلوانزا که در این مرحله تحویل استان اصفهان شده است به نیاز جامعه هدف اولویت یک پاسخ نمی‌دهد، تصریح کرد: در این مرحله حتی واکسن آنفلوانزا در اختیار تمام مادران باردار هم قرار نگرفته است و پس از پرسنل بهداشت با مادران باردار تماس گرفته خواهد شد و هیچکس نباید برای دریافت واکسن آنفلوانزا به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کند.

وی اضافه کرد: امیدواریم با تخصیص مراحل بعدی واکسن آنفلوانزا و توزیع آن در داروخانه‌ها تمام افراد اولویت یک تحت پوشش این واکسن قرار بگیرند.

هیچ واکسن آنفلوانزایی در داروخانه‌های استان اصفهان توزیع نشده است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان باز هم بر عدم توزیع واکسن در داروخانه‌ها تاکید کرد و گفت: در حال حاضر هیچ واکسنی در داروخانه‌های استان اصفهان توزیع نشده است و واکسن‌هایی که تحت عنوان آنفلوانزا توسط سودجویان تبلیغ می‌شود به هیچ عنوان مورد تأیید نیست.

وی افزود: با تأمین مجدد واکسن آنفلوانزا و تخصیص به دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، پس از آنکه نیاز معاونت بهداشت و افراد اولویت یک رفع شد مازاد این واکسن در اختیار معاونت غذا و دارو جهت توزیع در داروخانه‌های استان اصفهان قرار خواهد گرفت.

نجیمی با اشاره به اینکه تا قبل از شیوع بیماری آنفلوانزا می‌توان از این واکسن استفاده کرد، گفت: زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوانزا در مهرماه است و امیدواریم این واکسن به تمام افراد گروه هدف در مهرماه تزریق شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار