ساخت تئاتر شهر در اولویت بودجه 99 شهرداری

پنجشنبه 17 مرداد شهردار اصفهان به‌منظور گرامیداشت روز خبرنگار از گروه رسانه‌ای رویداد پارسی و ازجمله روزنامه اصفهان امروز بازدید داشت و ضمن این بازدید به چند مورد از مطالبات این رسانه در مورد شهر اصفهان پاسخ داد؛ ازجمله ایجاد تئاتر شهر که در روزهای نخست آغاز به کار خود در شهرداری قول آن را به مردم اصفهان داده بود.

ساخت تئاتر شهر در اولویت بودجه 99 شهرداری


مینا عباسپور| پنجشنبه هفته گذشته شهردار اصفهان به‌منظور گرامیداشت روز خبرنگار از گروه رسانه‌ای رویداد پارسی و ازجمله روزنامه اصفهان امروز بازدید داشت و ضمن این بازدید به چند مورد از مطالبات این رسانه در مورد شهر اصفهان پاسخ داد؛ ازجمله ایجاد تئاتر شهر که در روزهای نخست آغاز به کار خود در شهرداری قول آن را به مردم اصفهان داده بود. قدرت ا... نوروزی دراین‌باره به اصفهان امروز گفت: ایجاد تئاتر شهر مطالبه مردم شهر است که با تأخیر 2-3 دهه مواجه شد. در این مدت به دلایل خاصی مانند جنگ و تغییر شرایط مطالبات مردمی ناچار به ساخت آن به سبک جدیدی برای هنرمندان عرصه تئاتر هستیم. او ادامه داد: برای ساخت این مجموعه چند مورد از زمین‌های موجود در محدوده چهارباغ اصفهان را در نظر داشته و درنهایت بهترین و مناسب‌ترین گزینه را برگزیده و به معاونت شهرسازی مأموریت دادیم در نخستین فرصت این پروژه را طراحی کند؛ همچنین آن را در اولویت بودجه سال آینده جزو کارهای فرهنگی قرار می‌دهیم. به‌این‌ترتیب در آینده شاهد چهارباغی خواهیم بود که با داشتن تئاتر شهر، مجموعه سینماها و گذر فرهنگی، محلی در راستای ارزش‌های ایرانی اسلامی برای خدمت‌رسانی به همه مردم اصفهان و ایران است.

جشنواره کودک؛ فرصت طلایی مردم اصفهان

نوروزی در مورد سی و دومین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان در اصفهان نیز توضیحاتی داد و اظهار کرد: این جشنواره برای دومین سال در اصفهان دائمی شده و امیدواریم برقراری آن برای همه‌روزهای سال ادامه پیدا کند. این فرصتی برای مردم هنرمندان و جوانان اصفهان به شمار رفته و عرضه خدمت برای همه جهان است چون تمام هنرمندان و فیلم‌سازان می‌توانند از این طریق درخواست‌های خود را ارائه دهند که موردبررسی و پیگیری قرار گیرد.
او افزود: امسال از 40 کشور برای حضور در جشنواره درخواست ارائه شد و هیئت انتخاب تا پایان وقت رسیدگی 28 کشور را برگزید که آنها و به همراه کشورهای دیگر قطعا در جشنواره حضور پیدا می‌کنند و این فرصت طلایی برای مردم خواهد بود.

چهارباغ؛ قلب فرهنگی شهر اصفهان

شهردار اصفهان در مورد آماده‌سازی پیاده راه چهارباغ برای برگزاری جشنواره کودک و نوجوان گفت: چهارباغ قلب فرهنگی شهر اصفهان بوده و گذری است که در آن همه‌چیز رنگ و بوی فرهنگی دارد که در آینده نیز بیش‌ازپیش تقویت خواهد شد. محور تمام‌کارهای جشنواره از میدان انقلاب و سینما ساحل گرفته تا میدان امام حسین در چهارباغ بوده و این فضا در اختیار جشنواره قرار دارد تا جولانگاه فعالیت جشنواره باشد. اگرچه برای برگزاری اختتامیه در فضایی با امکانات کافی، شاید محل دیگری برگزیده شود منتها دوست داشتیم چهارباغ مسیر تکمیل خود را سپری کند؛ اما این مسئله نیازمند زمان است بنابراین سعی می‌کنیم فضا را به‌گونه‌ای آماده کنیم که این فضا با شرایطی مناسب مرکز حضور مردم برای بازدید از فعالیت‌های متعلق به جشنواره باشد.

نجات جهان‌نما از دل‌مردگی و سکون

نوروزی درباره آخرین وضعیت ساختمان جهان‌نما، هتل و سینمای این منطقه اظهار داشت: تمام تلاش ما برای رفع مشکلات و ایجاد فرصت‌هاست که در اختیار شهروندان و سرمایه‌گذاران قرار بگیرد. مشکلات ارگ جهان‌نما ریشه در بیست و چندین سال گذشته دارد و ما از وقتی در شهرداری مشغول شدیم چند مورد از گره‌های کور آن را باز کردیم به‌طوری‌که اکنون شاهد فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در آنجا هستیم که از این مجموعه را از وضعیت دل‌مردگی که داشت به پویندگی و احیا رسانده است. همچنین تلاش زیادی کردیم تا توانستیم هتل جهان‌نما را که اسیر در دام مشکلات حاکم بر آن بود از قیدها رها کنیم و سرمایه‌گذار فضایی برای خرید و آبادانی پیدا کند. این در حالی است که ساخت خط 2 مترو را از غرب و شمال شرقی شروع کرده و امیدواریم فضای زیر ساختمان جهان‌نما به TOD تبدیل‌شده و محل تردد مسافران و مردم باشد.

روزنامه اصفهان امروز؛ مجموعه‌ای جوان و اثرگذار در جامعه

شهردار اصفهان با مشاهده عملکرد روزنامه اصفهان امروز بیان داشت: خوشحالم که در روز خبرنگار این امکان فراهم شد که در محل دفتر روزنامه اصفهان امروز حضور پیدا کنم و با اعضای جوان و پرتلاش این روزنامه ملاقات داشته و در جریان روند فعالیت آنها قرار بگیرم. امروز از نقش اثرگذار روزنامه اصفهان امروز در ارتباط با اطلاع‌رسانی اخبار شهری به مردم مطلع شدم و فکر می‌کنم اگر روزنامه‌ها با مجموعه‌ جوانان و پرشور فعال در آن ارتباط و تعامل متقابل را با شهرداری افزایش دهند نتیجه آن انعکاس‌دهنده زحمات کسانی است که شبانه‌روز در حال تلاش و خدمت‌رسانی به مردم هستند. نوروزی تصریح کرد: وقتی اخبار و اطلاعات به‌موقع، سریع و صحیح به مردم منعکس شود امید در دل مردم رونق پیدا می‌کند و افزایش امید بین مردم زمینه خدمت‌رسانی را افزایش داده باعث می‌شود شاهد فضای مناسب برای زندگی مطلوب در شهر اصفهان باشیم.
















ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار