توپخانه زرد آماده آتش

روند آماده‌سازی سپاهانی‌ها برای حضور پرقدرت در لیگ نوزدهم همچنان ادامه دارد.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: تمرین‌هایی که از یکم تیرماه کلید خورد و تاکنون نیز ادامه پیداکرده است. آن‌ها هفت بازی دوستانه هم برگزار کرده‌اند که در شش بازی به پیروزی رسیدند و یک دیدار نیز با تساوی به پایان رسید. ایزیانتپ اسپور، بورسااسپور، داریجا گنچربیرلی، غازی شهیر، بادران تهران، پدیده مشهد و پیکان تهران تیم های بودند که در مقابل سپاهان شکست خوردند و تنها گل گهر سیرجان توانست ترمز زردپوشان اصفهانی را بکشد. این پیروزی‌ها در شرایطی به‌دست‌آمده که سپاهان در چند بازی کی‌روش استنلی مهاجم اصلی خودش را در اختیار نداشت و امیر قلعه‌نویی به بازیکنان جوان‌تر تیمش اعتماد کرد.

قلعه‌نویی فرشته نجات سپاهان

سپاهانی‌ها فصل پیش‌سکان هدایت تیمشان را به دست پرافتخارترین مربی لیگ یعنی امیر قلعه‌نویی سپردند. تیمی که در لیگ هفدهم فصلی کابوس وار را سپری کرده و تا یک‌قدمی سقوط به لیگ یک هم پیش رفته بود. با این شرایط طلایی پوشان اصفهانی امیدوار بودند با قلعه‌نویی دوباره قد برافراشته و یکی از دو جام فوتبال ایران را به ویترین افتخاراتشان اضافه کنند. اتفاقی که هرگز نیفتاد و اگرچه سپاهانی‌ها تا نزدیکی‌ها دو جام پیش آمدند اما گوی رقابت را به حریف سنتی یعنی پرسپولیس واگذار کردند تا تنها عایدی آن‌ها از لیگ هجدهم کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا باشد. البته هواداران و مدیران باشگاه سپاهان از عملکرد قلعه‌نویی رضایت داشتند چراکه این تیم را به جایگاه دوم جدول رسانده و در جام حذفی هم تا مرحله نیمه‌نهایی پیش برده بود. بر این اساس باشگاه سپاهان خیلی زود با این مربی برای هدایت طلایی پوشان اصفهانی در لیگ نوزدهم به توافق رسید تا پروژه ناتمام لیگ هجدهم بلکه با پرافتخارترین مربی لیگ کامل شود.

در فصل جاری هم سپاهانی‌ها خیلی زود با امیر قلعه‌نویی به توافق رسیدند تا زودتر از سایر تیم ها تکلیف خودشان را مشخص کنند. آن‌ها برای جبران ناکامی فصل گذشته در کسب جام با تمام توان وارد بازار نقل و انتقالات شدند تا در لیگ نوزدهم بدون مشکل کارشان را دنبال کنند.

ستاره‌های لیگ برتری در اصفهان

نخستین صید قلعه‌نویی از دریای پرتلاطم نقل و انتقالات سید محمدرضا حسینی هافبک خلاق ذوب‌آهن بود. بازیکنی که چهارفصل با پیراهن ذوب‌آهن در نقش یک وینگر سرعتی خوش درخشید و ازجمله مهره‌هایی به شمار می‌رفت که تیم‌های سرخ و آبی پایتخت برای به خدمت گرفتن او نقشه‌ها کشیده بودند. اما قلعه‌نویی با استفاده از آزادی عملی که در اختیار داشت حسینی را از چنگ تیم‌های پر هوادار تهرانی بیرون کشید و نخستین گام نقل و انتقالاتی را محکم برداشت. اما دومین صید چرب و نرم قلعه‌نویی جرج گولیسیانی مدافع فصل پیش نساجی مازندران بود که با پنج گل زده در لیگ هجدهم آمار قابل‌تحسینی از خود بر جای گذاشت. این بازیکن گرجستانی در لیگ هفدهم هم شاگرد امیر قلعه‌نویی بود و در لیگ فصل آینده می‌خواهد دوباره برای پرافتخارترین مربی لیگ بازی کند. این مدافع گرجستانی در نیم‌فصل دوم لیگ هفدهم توسط امیر قلعه‌نویی به لیگ برتر ایران آورده شد و در ذوب‌آهن یکی از مهره‌های تاثیرگذار بود. این بازیکن توانایی بازی در پست دفاع میانی و هم‌چنین هافبک دفاعی را دارد و می‌تواند کمک بزرگی به هر تیمی‌کند. گولیسیانی سال گذشته با نظر جواد نکونام از هفته پنجم مسابقات لیگ برتر به نساجی منتقل شد و کمک زیادی به ایجاد ثبات در خط دفاعی این تیم کرد. مرتضی منصوری هم سومین خرید لیگ برتری سپاهانی‌ها محسوب می‌شد. مدافعی که در ابتدای لیگ شانزدهم به تیم پدیده مشهد پیوست و سه فصل با پیراهن این تیم به میدان آمد. منصوری هرچند به‌اندازه حسینی و گولیسیانی در لیگ ایران شناخته‌شده نیست اما قلعه‌نویی دستور جذب این بازیکن را صادر کرده تا خط دفاعی تیمش را در لیگ نوزدهم با آرایش جدیدی به زمین بفرستد. علیرضا نقی زاده هافبک فصل پیش تراکتورسازی و رضا میرزایی مهاجم فولاد در لیگ هجدهم هم دیگر لیگ برتری بودند که به سپاهان پیوستند تا در لیگ نوزدهم با پیراهن طلایی تیم اصفهانی راهی میدان شوند. همچنین محمد محبی و محمد زینالی بازیکنان گمنامی به شمار می‌روند که این فصل قرار است برای زردپوشان اصفهانی هنرنمایی کنند. محبی بازیکن ۲۰ ساله و ثابت شاهین بوشهر فصل پیش در لیگ دسته یک خوش درخشیده بود. همچنین محمد زینالی کاپیتان ۲۱ ساله فصل گذشته تیم نود ارومیه هم فصل آینده با پیراهن تیم سپاهان به میدان خواهد آمد. این دو بازیکن در دیدارهای تدارکاتی پیش فصل برای سپاهان به میدان رفتند و محمد محبی با گل‌هایی که به ثمر رساند نشان داد امیر قلعه‌نویی بی‌دلیل دستور جذب این بازیکن را صادر نکرده است. آخرین ستاره لیگ برتری هم که به سپاهان پیوسته، شایان مصلح است که هفته گذشته قراردادش را نهایی کرد. مدافع چپ مازاد پرسپولیس هنگامی‌که از لیست این تیم کنار گذاشته شد پیشنهادهای گوناگونی دریافت کرد و ترجیح داد به اصفهان آمده و برای سپاهان‌ به میدان برود. این صید برای هواداران تیم اصفهانی بسیار خوشحال‌کننده بود چراکه سمت چپ زردپوشان اصفهانی به نقطه قوت این تیم تبدیل کرد. جایی که محمد ایرانپوریان و شایان مصلح باید بر سر قرار گرفتن در ترکیب اصلی با هم رقابت کنند. البته یک جذب یک بازیکن دیگر هم در دستور کار امیر قلعه‌نویی قرار دارد و ظاهر آن‌ها به دنبال یک مدافع راست قدرتمند که توانایی بازی در چند پست را داشته باشد، می‌گردند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار