کرونا، دیوار کوتاهی برای گرانی موبایل!/ وقتی شعله‌های قیمت موبایل با ارز زبانه می‌کشد

رئیس اتحادیه موبایل فروشان کرج گفت: قیمت ارز تاثیر مستقیمی بر روی بازار تلفن همراه دارد.

اخیرا افزایش قیمت موبایل به بحث داغ صفحات مجازی و سایت های خبری تبدیل شده است. بحث راجع به این کالای پرطرفدار زیاد است اما توجیهات گرانی آن در هاله ای از ابهام قرار دارد.
غفوریان، رئیس اتحادیه موبایل فروشان کرج در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به افزایش قیمت موبایل ، گفت: شیوع کرونا و ضرورت پرهیز از اجتماعات باعث افزایش تمایل مردم به خرید موبایل به صورت اینترنتی شده و همین موضوع باعث شده است تا برخی افراد سودجو قیمت موبایل را بالاتر از حد واقعی آن در صفحات مجازی درج کنند و همین مورد بر تب و تاب قیمت بازار می افزاید.
غفوریان با بیان این که دو دلیل دیگر نیز قیمت موبایل را افزایش داده است، افزود: یکی از این دلایل کاهش ارز اختصاص یافته از طریق بانک مرکزی به واردکنندگان و دیگری افزایش نرخ ارز است که رابطه مستقیمی با خرید قطعات دارد.
او با بیان این که مردم در خرید اینترنتی مراقب سایت های غیر معتبر باشند، گفت: بستر شبکه های اجتماعی و سایت ها موجب اختلال فروش محصولات فروشگاه های موبایل شده و نود و نه درصد گوشی تلفن همراه وارداتی است.
غفوریان گفت: با اجرای طرح ریجستری امکان فروش گوشی های قاچاق در فروشگاه ها برچیده می شود.
او افزود: اکثر دست فروشان لوازم الکتریکی کالای غیر اصل و تاریخ گذشته را به فروش می رسانند که توصیه ما خرید محصولات الکتریکی از فروشگاه های معتبر است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار