جزئیات شاخص و معاملات بورس در روز سه‌شنبه ۱۵ مهرماه ۹۹

 شاخص بورس امروز سه‌شنبه ۱۵ مهرماه کار خود را با رشد ۱۸ هزار و ۴۰۰ واحدی آغاز کرد. در ابتدای معاملات نقشه بازار سراسر سبزرنگ است و تقریبا ۷۵ درصد نماد‌ها با افزایش قیمت مواجه شده‌اند. هرچند فرابورس امروز اختلال دارد و آغاز سفارشگیری در این بازار به تعویق افتاده است. رشد ۷۸ صدم درصدی شاخص هم‌وزن نشان می‌دهد امروز شرکت‌های کوچک هم در روند صعودی همراهی می‌کنند. از جمله بزرگترین نماد‌های تاثیرگذار در رشد شاخص امروز می‌توان به فارس، وبملت، خودرو، فملی، وغدیر، وپاسار و وپارس اشاره کرد.

جزئیات شاخص و معاملات بورس در روز سه‌شنبه ۱۵ مهرماه ۹۹

اختلال در معاملات فرابورس

شرکت فرابورس ایران امروز با اختلال مواجه شده و امکان ثبت سفارش در نماد‌های فرابورسی وجود ندارد. این شرکت در پیامی به سهامداران اعلام کرده پیر اطلاعیه ناظر بازار زمان سفارش‌گیری و شروع معاملات در کلیه بازار‌های فرابورس ایران امروز سه‌شنبه ۱۵ مهرماه متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آیا بورس امروز رکورد می‌زند؟

به گزارش فرارو، در ابتدای ساعات معاملات اکثر نماد‌های بورسی با افزایش قیمت روبرو شده‌اند. طوری که از مجموع ۳۰۴ نماد معامله شده در بازار بورس، ۲۱۹ نماد سبزرنگ هستند و ۸۵ نماد به رنگ قرمز درآمده‌اند. اینکه تعداد نماد‌های مثبت بیش از دو و نیم برابر تعداد نماد‌های منفی است، در یک ماه گذشته کم سابقه به‌نظر می‌رسد. با این شرایط احتمالا امروز می‌توانیم شاهد رکوردشکنی در جهش شاخص کل باشیم.
جزئیات شاخص و معاملات بورس در روز سه‌شنبه ۱۵ مهرماه ۹۹
بررسی نقشه سراسر سبزرنگ بورس در ابتدای معاملات حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. تقریبا اغلب نماد‌های شاخص‌ساز صف خرید دارند و در راس آن‌ها گروه بانکی‌ها قرار گرفته. صندوق‌های سرمایه‌گذاری در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات هستند که در بین آن‌ها دارا یکم با رشد ۸.۵ درصد رکوددار افزایش قیمت روزانه است. خگستر، خگارس و خودرو در گروه خودرویی‌ها بیشترین حجم معاملات را به نام خود ثبت کرده‌اند. در گروه محصولات شیمیایی شرایط کمی متفاوت است. هرچند در این گروه هم با افزایش قیمت سهام روبرو هستیم، اما نوسان قیمت آن‌ها کمتر از دیگر گروه‌ها به نظر می‌رسد. در گروه فلزات اساسی فولاد و فملی کمترین تغییر قیمت را نسبت به روز گذشته دارند، اما نماد‌های کوچک این گروه حسابی افزایش قیمت پیدا کرده‌اند. سرمایه‌گذاری‌ها، انبوه‌سازی‌ها، غذایی‌ها، مهندسی و سیمانی‌ها دیگر گروه‌های سبزرنگ در نقطه بازار امروز هستند.

برترین صفوف خرید و فروش امروز

در غیاب فرابورس، خبری از وسپهر در بین برترین صفوف خرید امروز بازار نیست. همین مورد باعث شده این بار خودرو با صف ۲۸۵ میلیارد تومانی در رتبه اول سنگین‌ترین صف خرید در ساعات اولیه معاملات امروز باشد. سیتا با صف ۲۴۶ میلیارد تومانی در مقام دوم ایستاده و سفارس با ۱۸۳ میلیارد تومان صف خرید در رتبه سوم قرار گرفته است. از دیگر نماد‌ها با سنگین‌ترین صف خرید در بازار امروز می‌توان به وبملت، کاما، شفارس و خساپا اشاره کرد که امروز برای سهامدارانشان روز خوبی را رقم زده‌اند. در طرف مقابل نماد‌های وملی، ثشاهد و انرژی ۳ مثل روز‌های گذشته سینگن‌ترین صف‌های فروش بازار را دارند. سهامداران وملی حدود ۴۱۵ میلیارد تومان سفارش فروش ثبت کرده‌اند و خریداری برای آن پیدا نمی‌شود. ارزش صف فروش ثشاهد به حدود ۳۳۷ میلیارد تومان می‌رسد و برای انرژی ۳ صف فروشی به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان تشکیل شده است. از دیگر نماد‌ها با سنگین‌ترین صف فروش بازار می‌توان به لپارس، کسعدی، غنوش و تپمپی اشاره کرد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار