جذب دانشجو نیازمند ساماندهی است

وقت آن رسیده که دانشگاه‌ها بر اساس نیازهای جامعه و مناطق اقدام به جذب دانشجو کنند

استاندار اصفهان در دیدار با محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور اظهار داشت: برای جذب دانشجو رقابت‌های بسیار ناسالمی بین دانشگاه‌ها بوجود آمده است و دانشجویان بر اساس نیازهای جامعه، ظرفیت های منطقه و استعدادها جذب نمی شوند که بی توجهی به این موضوع در آینده آمار بی‌کاران فارغ التحصیلان دانشگاهی را افزایش می دهد.

به گزارش ایرنا، عباس رضایی گفت: جذب دانشجویان در مراکز آموزش عالی کشور نیازمند ساماندهی است و وقت آن رسیده که دانشگاه‌ها بر اساس نیازهای جامعه و مناطق اقدام به جذب دانشجو و نظام آموزشی را اصلاح کنند. استاندار اصفهان همچنین نوآوری در دانشگاه‌ها را از نیازهای آموزش عالی بیان کرد و گفت: برنامه های آموزشی دانشگاه‌ها باید بگونه ای تنظیم شود که به مهارت آموزی دانشجویان کمک کند تا دانشجو پس از ورود به بازار کار با مشکلی مواجه نشود. او بیان کرد: خانواده‌ها با هزاران مشکل، هزینه‌های فرزندان دانشجوی خود را تامین می‌کنند از این‌رو انتظار دارند فرزندان آنها با کسب علم و مهارت‌های لازم آینده شغلی خود را تامین کنند. همچنین رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به اینکه مهارت افزایی در دانشگاه‌ها مورد تاکید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، گفت: در این راستا دانشگاه پیام نور برنامه هایی را تدارک دیده است. محمدرضا زمانی گفت: دانشگاه پیام نور با کانون کارفرمایان ایران قراردادی منعقد کرده است تا دانشجویان بر اساس تخصص تحصیلی خود دوره های کارآموزی را زیر نظر کانون کارفرمایان ایران فرا بگیرند. او افزود: برای فارغ التحصیلان نیز با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تفاهم‌نامه ای را منعقد کردیم که براساس آن تخصصی که دانشجویان برای اشتغال زایی در زمینه خاص نیاز دارند تعیین و آموزش های لازم توسط دانشگاه پیام نور به این دانشجویان ارائه می شود. باگواهینامه مهارت که توسط دانشگاه پیام نور برای دانشجویان فارغ التحصیل صادر می کند معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تسهیلات مالی با ۶ درصد کارمزد در اختیار این دانشجویان قرار می دهد.

دانشگاه پیام نور با حدود ۵۰۰ مرکز در داخل و ۴۳ نمایندگی در خارج از کشور دارای ۴۳۰ هزار دانشجو ست. دانشگاه پیام نور استان اصفهان حدود ۴۵ مرکز و واحد با ۵۳ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی، ۳۵۰ عضو هیات علمی و ۲ هزار مدرس دانشگاهی دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار