گشت ارشاد کرونا در اردستان تشکیل می‌شود

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: با مصوبه قرارگاه مقابله با ویروس کرونا شهرستان اردستان گشت ارشاد کرونا در سطح شهرستان تشکیل می شود.

حسن ذبیحی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با افزایش بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان وضعیت شیوع این بیماری، پرخطر و قرمز شد، بنابراین توصیه می‌شود مردم بیش از پیش شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.
وی با بیان اینکه در هفته گذشته آمار بستری و فوت شدگان ناشی از ویروس کرونا در شهرستان اردستان افزایش داشته است، گفت: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمع و شستن مستمر دست‌ها ضروری است و انتظار می‌رود مردم برای حفظ سلامت خود و اطرافیان، رعایت اصول بهداشتی را با جدیت بیشتری مورد توجه قرار دهند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه با مصوبه ستاد مقابله با کرونا شهرستان گشت ارشاد کرونا با همکاری شبکه بهداشت و درمان و نیروی مقاومت بسیج و کمیته اطلاع رسانی در شهرهای اردستان، زواره و مهاباد تشکیل می‌شود، تصریح کرد: گشت ارشاد کرونایی با هدف دادن تذکر و ممانعت از تخلفات موازین بهداشتی در اردستان تشکیل می شود. تشکیل گشت‌ های ارشاد کرونا با رعایت چارچوب‌ های اخلاقی و احترام می‌ تواند نقش مؤثری در راستای کنترل و قطع زنجیره کرونا داشته باشد.
ذبیحی اضافه کرد: گشت ارشاد کرونایی موظف است با حضور در مجامع، بازار و رصد فعالیت اقشار و اصناف مختلف و ناقضان شیوه نامه های بهداشتی برخورد کند. در این طرح به هیچ عنوان برخورد انتظامی و فیزیکی در دستور کار نیست و فقط تذکرات زبانی داده می شود.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای این بیماری همیشه تاکید بر شکل نگرفتن تجمع بوده و تصیه کردیم شهروندان در مراسمی که بیش از سه نفر هستند حضور نداشته باشند و به همه مردم اکیدا توصیه می کنیم در آرمستان ها حضور نداشته باشند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه مردم باید باور داشته باشند که کرونا با هیچ کس شوخی ندارد، گفت: ویروس کرونا هم مثل بسیاری از بیماری‌های واگیر دیگر مسئول و غیرمسئول نمی‌شناسد و وقتی وارد کشور شد، تر و خشک را با هم سوزاند. یعنی برای این ویروس فرقی ندارد کسی که مبتلا شده از مقامات است یا جز مردم عادی. هر کسی را که نکات بهداشتی را رعایت نکرده باشد گرفتار می‌کند و گاه به کام مرگ می‌کشاند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار