معصومی: مدال المپیک را به کادر فنی باختم/پرسپولیسی ام

نایب قهرمان کشتی آزاد جهان گفت: در سال ۲۰۰۸ می توانستم به مدال المپیک برسم اما آن را به خاطر کادر فنی از دست دادم.

فردین معصومی با بیان این مطلب افزود: واقعیت این است که من مدال المپیکم را به کادر فنی آن زمان باختم. ۴ ماه قبل از المپیک سرمربی ما عوض شد و مشکلات خاصی در فدراسیون ایجاد شد. ما چند سال با یک مربی کار کرده بودیم که در آستانه المپیک تغییر کرد. زمانی که من برای مبارزه سوم پنجمی روی تشک می رفتم، همه مربیان می گفتند فردین برنز را گرفته ولی فضای المپیک را برای من ایجاد نکردند. مربیان من دیر به من اضافه شدند؛ کنار حریف قزاقم کلی آدم بود که به او روحیه می دادند اما من تک و تنها روی تشک می رفتم. آن مشکلات به وجود آمد و محمد طلایی نتوانست با تیم اعزام شود قطعاً اگر آن روز طلایی کنار کاروان ما بود محصول ما از المپیک ۲۰۰۸، فقط تک مدال برنز مراد محمدی نبود. ما به کسانی باختیم که دو سه ماه قبل با اختلاف آنها را برده بودیم.
وی در مورد پس گرفتن دو مدال طلای المپیکِ آرتور تایمازوف از رقبای اصلی اش، به دلیل دوپینگ گفت: آرتور تایمازوف یک نابغه تمام عیار در دورانی که ما کشتی می گرفتیم، بود. او به همراه بلال ماخوف و کشتی گیر قزاق مدعیان جدی سنگین وزن بودند و در آن زمان این وزن مدعیان زیادی داشت. حالا دیگر چه دوپینگش در بیاید و چه در نیاید برای من ارزش ندارد چون مدال را باید پای سکو گرفت. حالا او می ماند و کار ناجوانمردانه ای که انجام داده، مردم ایران کشتی را خوب می فهمند. من معتقد به درست زندگی کردن هستم. خیلی ها شاید مدال جهانی و المپیک ندارند ولی آنقدر در قلب مردم عزیزند که قهرمان المپیک شاید آن جایگاه را نداشته باشد.
سرمربی تیم چسب رازی در لیگ فصل جاری در مورد ورودش به کار مربیگری تصریح کرد: در کار ورزشی، من دیگر نه از این این اسم بزرگتر می شوم و نه کوچکتر. در دوره فدراسیون قبلی با تیم ملی ساحلی کار کردم. سه سال سرمربی این تیم بودم و هم در رده نوجوانان و هم جوانان قهرمان دنیا شدیم و بعد از آن در بزرگسالان در کنار تیم ملی بودم. با این مشغله ای که خودم داشتم و درگیر کار اقتصادی هستم، برخی فکر می کردند با آمدن دبیر به فدراسیون کشتی، ما در فدراسیون می خوابیم و حتما هستیم، اما شاید در این مدت فقط یک یا دو بار در فدراسیون حاضر شدم. خودم آنقدر درگیر زندگی شخصی هستم که به کشتی فکر نمی کردم. البته تمام زندگی ام از کشتی است و جوانی ام را در راه گذاشته ام. هر کجا به ما نیاز بوده چون خودم را به کشتی و مردم ایران بدهکار می دانم، آمده ام.
دارنده مدال برنز جهان در مورد کیفیت لیگ برتر امسال گفت: نمی توانیم بگوییم مسابقات مثل قبل بود، به هر حال کاستی هایی داشت ولی باید به فدراسیون کشتی و سازمان لیگ خدا قوت گفت که در این شرایط سخت تلاش کردند مسابقه برگزار شود. به واسطه لیگ، بچه ها دور هم جمع شدند و مسابقه که نه بلکه یک تمرین خیلی خوب داشتند. از نظر مالی هم عده ای تامین می شوند. به نظر من باید این کار انجام می شد و نقطه قوت لیگ، این بود که کشتی بار دیگر زنده شد به خانه ها رفت.
وی در مورد استفاده از کشتی گیران رده سنی پایه در تیمش نیز گفت: کار کردن با نوجوانان و جوانان سخت است ولی هدف من این بود که خدمتی به کشتی کنم. دنبال سکو و قهرمانی نیستیم، لذتی که از کار کردن با نوجوانان و جوانان می برم، از قهرمانی لیگ برایم با ارزش تر است. البته کار مربیگری واقعا سخت هست. امروز می فهمم مربیان ما چه می کشیدند. ما جوانتر بودیم شیطنت می کردیم، کار مربیگری حرص و جوش است. زمانی که کشتی گیر هستی فقط باید خودت را جمع کنی اما یک مربی باید از وزن ۵۷ تا ۱۲۵ کیلوگرم حواست به همه چیز باشد.
معصومی در مورد عملکرد سنگین وزن ها در این دوره از لیگ عنوان کرد: پیشنهادی به سازمان لیگ دادم. من ۱۰-۱۱ سال در لیگ برتر کشتی گرفتم. آن زمان یادم هست هر تیمی ۲ تا ملی پوش بیشتر نمی توانست بگیرد. این قانون جذابیت لیگ را بیشتر می کند. الان دیدیم که به پرویز هادی کشتی نرسید. امیر حسین زارع کشتی بسیار خوبی با محبی گرفت. از مبارزه اش لذت بردم که در اوج جوانی کشتی در کلاس جهانی گرفت. جا دارد به مربی سازنده اش تبریک بگویم که یک مدال المپیک تحویل کشتی ما داده، او با هوش کشتی می گیرد.
سنگین وزن سابق تیم ملی کشتی آزاد خاطرنشان کرد: من خیلی فوتبالی و طرفدار پرسپولیسم . این را همه می دانند، اما اینقدر فرق بین فوتبال و سایر رشته ها نباید باشد. بار المپیک ها روی دوش کشتی، وزنه برداری و تکواندوست، اما المپیک که تمام می شود، همه این رشته را فراموش می کنند. شان قهرمان جهان و المپیک سکه دو میلیون تومانی نیست. مربی تیمش نایب قهرمان آسیا شده، می گوید رویم نمی شود بعد از ۱۵ ماه حضور در اردوی تیم ملی به خانواده ام بگویم ۷ میلیون جایزه گرفته ام. این بی عدالتی واقعا حق کشتی نیست.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار