رصد استفاده از ماسک در ۴۷شهر قرمز کرونایی

از میان ۴۷ شهر با وضع قرمز کرونا در کشور، اصفهان، نجف آباد، کاشان و خمینی شهر از جمله شهر‌هایی هستند که کمتر از ماسک استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، استاندار اصفهان استفاده نکردن از ماسک را علت افزایش مبتلایان به کرونا در استان اصفهان دانست و گفت: در آستانه فصل سرما می‌توان با استفاده از ماسک از انتقال ویروس آنفلوآنزا و کرونا جلوگیری کرد.
عباس رضایی افزود: باید همه با هم ماسک بزنیم و از چراغ قرمز ماسک نزدن گذر نکنیم، زیرا آنچه اکنون باعث نگرانی است درصد پایین استفاده از ماسک در این استان است.

وی اضافه کرد: برای افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند به مدت یک هفته در تهران و از هفته آینده برای استان‌ها جریمه اعمال می‌شود.

رضایی با اشاره به افزایش مرگ و میر در افراد بیش از ۷۰ سال گفت: استان اصفهان به نسبت، جمعیت پیر و بیش از ۷۰ سال دارد و براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میزان مرگ و میر افراد مسن مبتلا به کرونا بیشتر از جوانان است از این رو می‌خواهم که این افراد در مجامع عمومی کمتر حضور داشته باشند.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر تنها ۳۷ درصد از مردم استان اصفهان از ماسک استفاده می‌کنند.
در حال حاضر بیش از هزار و ۶۲۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری هستند که حدود ۲۶۰ بیمار آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه اند و تنفس ۱۵۰ نفر ازآ‌نها وابسته به دستگاه است.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار