باقرزاده: فدراسیون‌ والیبال عدالت را رعایت نکرد/ کرونای تیم‌های دیگر پر رنگ‌تر از هورسان بود؟

سرمربی تیم‌ والیبال هورسان رامسر نسبت به تصمیمات گرفته شده توسط فدراسیون مبنی بر تعطیلی دو هفته‌ای لیگ‌ واکنش‌ نشان داد و انتقادات شدیدی از وضع موجود در این رقابت‌ها کرد.

عارف باقرزاده ، درباره تصمیمات کمیته برگزاری رویدادهای فدراسیون‌ والیبال ایران در رابطه با لیگ برتر، توضیح داد: اگر کرونا با تانک به سالن تیم هورسان می‌آمد نفر اول من جلو می‌رفتم تا از بازیکنانم محافظت کنم، اما الان این برای من سوال است که چرا هورسان را در هفته اول مجبور کردند تا با ۸ بازیکن در تهران مقابل سایپا بازی کند و به هر شکلی پیگیر برگزاری بازی بودند. من دنبال نتیجه بودم و فدراسیون دنبال برگزاری، نهایتا گفتم به نظر فدراسیون احترام می‌گذارم و با جوانان بازی می‌کنم، اما آقای عظیمی حتما تا پایان رقابت‌ها هم چنین جدیتی داشته باشید و تحت تاثیر قرار نگیرید. اما نیم فصل نشده عدالت زیر سوال رفت.
او با انتقاد از عملکرد فدراسیون گفت: من دوست نداشتم و ندارم چنین اتفاقی (ابتلای بازیکنان به کرونا) برای تیم‌ها بیفتد ولی خب رخ داد. دولت‌ها نتوانستند جلوی این ویروس را بگیرند و حالا باشگاه‌ها می‌توانند به تنهایی این کار را بکنند؟ چرا همه‌ می‌گفتند هورسان در انجام پروتکل‌ها جدیت به خرج نداده است؟ الان چرا همه تیم‌ها مبتلا هستند؟ آقای عظیمی چرا ما را مجبور کردید با ۶ بازیکن بازی کنیم؟ می‌دانید چه لطمه‌ای که ما نخوردیم؟ ۲۴ ساعت قبل بازی سایپا گفتید مسابقه لغو است و خبر را رسانه‌ای هم کردید، اما در کمتر از ۲۴ ساعت به وقت بازی گفتید پروتکل جدید آمده و این دیدار را برگزار کنید! پس چرا الان همان پروتکل برای سایر تیم‌ها اجرا نمی‌شود و دوباره تغییر کرده است؟
سرمربی تیم والیبال هورسان ادامه داد: مگر می‌شود ظرف ۲۴ ساعت پروتکل تغییر کند؟ چطور بعد از آن گفتند ۲۵ درصد؟ مگر پیش از بازی سایپا نصف بیشتر بازیکنان ما کرونا نداشتند؟ متاسفانه فدراسیون عدالت را رعایت نکرد و به دلیل اینکه الان برخی تیم‌ها بازیکن تاثیرگذارشان کرونا داشتند تحت تاثیر قرار گرفت و لیگ را تعطیل کرد. در هفته اول هزینه‌ها را بهانه کرده و همه چیز را گردن باشگاه هورسان انداختند که پروتکل را رعایت نکرده است. سوال من از فدراسیون این است که مگر نمی‌دانستند پیک کرونا با آنفولانزا در پاییز و زمستان هست؟ پیشنهادم این است که هیات‌های استانی را موظف کنند تا هتل‌های خاصی را برای تیم‌ها تعیین کنند که تیم‌های مهمان تنها در آن هتل‌ها اسکان یابند. ناظرهای فدراسیون هم هرچه دقیق‌تر این هتل‌ها را بررسی کنند. بیشترین تایم تیم‌ها در هتل‌ها است و حتی من گفته‌ام بازیکنانم در سفرها وسایل شخصی از جمله حوله، قاشق و چنگال و لیوان برای خود بیاورند. فدراسیون می‌خواهد ۵ ماه لیگ برگزار کند پس باید با رعایت عدالت مدیریت کند.
او درباره برگزاری لیگ به صورت متمرکز نیز گفت: امتیاز ما بخاطر موقعیت جغرافیایی است و اصلا یارگیری ما هم بر اساس موقعیت جغرافیایی بوده است. کرونای تیم‌های دیگر پر رنگ‌تر از هورسان بود که چنین تصمیماتی گرفته می‌شود؟ به عظیمی گفتم شما دنبال کیفیت هستید یا برگزاری مسابقات؟ هدفشان برگزاری بود که من با ۵-۶ بازیکن جوان به مصاف سایپا رفتم. چرا تنها برای هورسان این ۲۵ درصد را اعمال نکردند؟ به آقای عظیمی گفتم از این به بعد عدالت را تا پایان لیگ حفظ کنید که گفتند آخر فصل ما را قضاوت کنید. الان که نیم فصل هم نشده عدالت برقرار نشد. چه کسی جواب حق ضایع شده هورسان را می‌دهد؟ من اهل حاشیه سازی نیستم اما آیا این اقدام فدراسیون پسندیده است؟ بعد از هفته اول، هفته دوم نرسیده در بازی با اراک پروتکل را تغییر داده و ظرفیت در نظر گرفته شده برای حداکثر کرونایی‌های یک تیم شد ۲۵ درصد! همانطور که ما را اجبار به بازی کردید، مگر تیم‌هایی که یارگیری می‌کردند نمی‌دانستند پیک کرونا در زمستان است؟ مگر نمی‌دانستند لیگ هزینه دارد پس چرا آمدند؟
باقرزاده با بیان اینکه دل هیچکس برای هورسان رامسر نسوخت، تصریح کرد: الان چطور دلشان برای تیم‌های دیگر می‌سوزد؟ مگر ما انسان نبودیم؟ اصلا الآن پروتکل می‌گوید ۲۵ درصد تیم‌ها، پس چرا بقیه تیم‌ها بازی نمی‌کنند؟ مگر در آن زمان ما را با لیگ فوتبال مقایسه نمی‌کردند؟ به تیم هورسان می‌گفتند مگر بازی‌های فوتبال لغو شد که بازی شما با سایپا را لغو کنیم؟ پس الآن هم آقایان بگویند مگر فوتبال را تعطیل کردند که الان لیگ والیبال را تعطیل می‌کنند؟ آن زمان فوتبال را مثال می‌زدند، الان مگر فرق کرده است؟
او در پاسخ به این سوال که مخالف لیگ متمرکز است؟ اظهار کرد: قطعا مخالف هستم چون بنده می‌دانستم وضعیت چگونه است و قبول کردم. گفتم اگر با این برنامه فعلی باشد تیم داری می‌کنیم، شاید اگر متمرکز بود قبول نمی‌کردیم، چون امتیاز بخش خصوصی بخاطر شهرستانی بودن است. برای تیم‌هایی چون پیکان، سایپا و ... است که فرقی نمی‌کند. هر تیمی که لیگ فعلی را قبول کرده باید پای حرف خود باشد. شهر ما همه امکانات را دارد و یکی از بهترین سالن‌ها را نیز افتتاح می‌کنیم، بنابراین مخالف هستیم. ما با توجه به وضع موجود برنامه ریزی کرده‌ایم و شاید اگر از ابتدا می‌گفتند شرکت نمی‌کردیم.
باقرزاده در پایان گفت: همچنین نیاز است که فدراسیون اندکی بیشتر در برنامه‌ریزی‌های خود دقت کند. اگر زودتر به ما اعلام می‌کردند که این هفته تعطیل است ما دیگر پول بلیت، هتل و اتوبوس نمی‌دادیم. خدا می‌داند که من اصلا اهل حاشیه نیستم، حتی در آن بازی هفته اول که در سالن سایپا بودیم،‌ رختکن ما با تیم سایپا یکی بود که خلاف مقررات است اما بنده هیچ چیز نگفتم تا حاشیه درست نشود، اما الآن چه کسی جواب حق ضایع شده هورسان را می‌دهد؟ بازی ما با سایپا را هم برگردانند بنده هیچ حرفی ندارم چون در حال حاضر عدالت توسط فدراسیون رعایت نشده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار