انتخاب بازیگر نقش کیمیا ۱۵ ماه طول کشید

جواد افشار کارگردان سریال «کیمیا» که این شب‌ها روی آنتن شبکه آی فیلم است درباره فرایند انتخاب بازیگر نقش کیمیا گفت: انتخاب بازیگر برای این نقش، ۱۵ ماه زمان برد.

جواد افشار کارگردان سریال «کیمیا» درباره این سریال با آی‌فیلم به گفت‌وگو پرداخت.
جواد افشار تجربه‌های منحصربه‌فردی در سریال‌سازی داشته و کم نیستند در کارنامه کاری او که مخاطب را پای تلویزیون نشانده است. از معروف‌ترین سریال‌های ساخت این کارگردان توانمند می‌توانیم به «پول کثیف»، «برادر»، «آنام»، «مادرانه» و «کیمیا» اشاره کنیم؛ اما متفاوت‌ترین تجربه جواد افشار با سریال ضدجاسوسی «گاندو» شکل گرفت. جواد افشار چند سال پیش اولین سریال اجتماعی صدقسمتی تلویزیون را به نام «کیمیا» ساخت که سروصدای زیادی به پا کرد.
وی با اشاره به اینکه مسعود بهبانی‌نیا نویسنده اصلی سریال، داستان کیمیا را بر اساس زندگی واقعی خودش نوشته است، افزود: منت‌ها مسعود بهبانی‌نیا نفر اصلی داستان را یک دختر قرار داد. زمانی که فیلمنامه اولیه سریال کیمیا به دستم رسید، حدود چهارصدپانصد صفحه نوشته شده بود. من خواندم و فیلمنامه جذبم کرد طوری که از همان ابتدا مطمئن بودم کیمیا سریال خوبی می‌شود.
افشار «کیمیا» را به این دلایل سریال موفقی دانست: مخاطب امروز تلویزیون، باهوش است و به‌راحتی هر سریالی را برای دیدن انتخاب نمی‌کند. زمانی که برای بار اول سریال پخش شد، مخاطب ۷۰درصدی داشت و این یعنی این سریال موفق بود. من فکر می‌کنم که تکرار آن هم در شبکه آی‌فیلم مخاطب دارد.
کارگردان «کیمیا» خاطرنشان کرد: این را هم می‌گویم که کیمیا سریال بی‌عیبی نبوده و نقاط ضعفی هم دارد. اما نقاط قوت این سریال از نقاط ضعفش بیشتر است. افرادی بودند که سال‌ها بود دیگر سریال‌های تلویزیون را نگاه نمی‌کردند؛ اما با پخش کیمیا با تلویزیون آشتی کردند و کیمیا را دیدند.
وی با بیان اینکه هر نوع آدمی با این سریال همزادپنداری می‌کرد زیرا شخصیت‌های مختلفی در سریال وجود دارند که هر کدام به نوعی خاکستری بودند و مخاطب، خوبی و بدی یک شخصیت را با هم می‌دید، تأکید کرد: شخصیت‌های سریال کیمیا از بطن جامعه بودند و گویا مخاطب خودش را در این سریال جست‌وجو می‌کرد.
افشار درباره انتخاب مهراوه شریفی‌نیا در نقش کیمیا توضیح داد: انتخاب بازیگر نقش کیمیا برای من مدت زمانی حدود یک سال تا پانزده ماه طول کشید. من خانم شریفی‌نیا را از بین بسیاری از بانوانی که در عرصه بازیگری فعال هستند و از بین تمام کسانی که فارغ‌التحصیل رشته بازیگری در دانشگاه و آموزشگاه‌های بازیگری هستند و حتی بازیگران آماتور انتخاب کردم. قبل از ساخت سریال «کیمیا» سراغ سریال «مادرانه» رفتم اما ذهنم همچنان درگیر «کیمیا» بود و به‌دنبال بازیگری که قرار بود نقش کیمیا را بازی کند خیلی کنکاش کردم. پس از «مادرانه» دوباره به سمت ساخت «کیمیا» برگشتم و به جست‌وجو ادامه دادم تا زمانی که به مهراوه شریفی‌نیا رسیدم، وقتی به او رسیدم و ترکیبش را با آزیتا حاجیان دیدم فهمیدم که به آخر خط رسیدم و مهراوه شریفی نیا پایان جست‌وجوی من برای نقش کیمیاست.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار