جوانان بیکار‌ به‌ بستنی و آبمیوه فروشی روی آورده‌اند

رئیس اتحادیه فروشندگان آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ‌ اصفهان گفت: از ۶ ماه گذشته با آزادسازی نرخ‌ها واحدهای صنفی برای ارائه محصولات با کیفیت رقابت می‌کنند.

جوانان بیکار‌ به‌ بستنی و آبمیوه فروشی روی آورده‌اند

محمود رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون اینکه با وجود آزادسازی نرخ‌ها، تمام محصولات سقف قیمت دارند، اظهار داشت: تمام واحدهای صنفی باید قیمت‌های مصوب را رعایت کنند و هیچ کدام اجازه گران‌فروشی ندارد.
وی ادامه داد: واحدهای صنفی ارزان‌تر از سقف مورد تایید می‌توانند بفروشند، اما بالاتر از آن تخلف است.
رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ‌ اصفهان با بیان اینکه نرخ انواع بستنی و آب‌میوه‌ها نسبت به ماه رمضان سال گذشته 12 درصد افزایش داشته، بیان کرد: این میزان افزایش با محاسبه نرخ تورم است.
وی افزود: با افزایش نرخ و آزادسازی قیمت‌ها، در حال حاضر بستنی سنتی مخصوص با خامه هر کیلوگرم 10 هزار تومان، بستنی زعفرانی 12 هزار تومان، فالوده هر کیلوگرم 8 هزار تومان و بستنی میوه‌ای هر کیلوگرم 13 هزار تومان در واحدهای صنفی اصفهان به فروش می‌رسد.
رنجبر با بیان اینکه اکنون 300 واحد صنفی پروانه‌دار تحت مدیریت اتحادیه بستنی‌فروشان اصفهان فعالیت می‌کنند، گفت: تعدادی دیگر از واحدهای صنفی نیز با مشکلاتی در زمینه بهداشت و تأییدیه اداره اماکن روبه‌رو هستند که در حال رفع این مشکلات هستیم.
وی با بیان اینکه این روزها تقاضا برای احداث مغازه‌های بستنی و آبمیوه زیاد شده است، گفت: جوانانی که برای ورود به این شغل مراجعه می‌کنند، بیکار هستند و به دلیل وضعیت اقتصادی نامطلوب این شغل می‌تواند گره‌ای از کار آنها باز کند و به نوعی اشتغال‌زایی سالم است و ما طبق قانون اصناف عمل می‌کنیم.
رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ‌ اصفهان پیرامون نرخ کافی‌شاپ‌ها و تفاوت شاخص قیمت‌ها در این مکان‌ها، اظهار داشت: آزادسازی نرخ‌ها در کافی‌شاپ‌ها هم اجرایی شده، اما دلیل تفاوت و افزایش نرخ‌ها در آنها به دلیل برند مواداولیه مورد استفاده در محصولات این واحدهای صنفی است.
وی ادامه داد: کافی‌شاپ‌ها براساس برند مواد اولیه، قیمت محصولات خود را بالاتر می‌برند، البته نرخ اجاره‌بها، قبوض آب، برق، گاز و دستمزد کارکنان هم در قیمت‌ها بی‌تاثیر نیست.
رنجبر درباره نحوه نظارت بر محصولات عرضه شده در کافی‌شاپ‌ها، بیان کرد: عملکرد کافی‌شاپ‌هایی که قهوه تخصصی ارائه می‌دهند توسط 5 نفر بازرس مخصوص مورد بررسی قرار می‌گیرد، نوع قهوه مصرفی، برند آن و اینکه از کدام کشور وارد شده از جمله مواردی است که از سوی بازرسان ما بررسی می‌شود.
وی با بیان اینکه علاوه بر بررسی بهداشت و سلامت محصولات ارائه شده به مشتریان، در کافی‌شاپ‌ها مسائل عرفی و اخلاقی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: اتحادیه در همه موارد می‌تواند ورود کند، بنابراین یکی از موضوعاتی که مورد توجه ما است رعایت مسائل اخلاقی در واحدهای صنفی است.
رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ‌ اصفهان با اشاره به فعالیت 16 بازرس اتحادیه در شهر اصفهان، گفت: برای بررسی عملکرد واحدهای صنفی و نظارت بر نحوه فعالیت آنها به لحاظ مسائل بهداشتی تعداد بازرسان اتحادیه را در ایام ماه رمضان و حتی تابستان افزایش می‌دهیم.
وی یکی از مشکلات واحدهای صنفی آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ‌ اصفهان را اتخاذ مالیات بالا برشمرد و اظهار داشت: اداره دارایی از صاحبان این شغل مالیات زیاد می‌گیرد که برخی از آنها نمی‌توانند هزینه اجاره‌بها و هزینه‌های جاری را بپردازند.
رنجبر اضافه کرد: بستنی فروشی و کافی‌شاپ داری در کشورهای دیگر به عنوان صنعت محسوب می‌شود، اما با دلیل نرخ بالای مالیات‌ها برخی از واحدها به دلیل اینکه نمی‌توانند هزینه‌های جاری را بپردازند مجبور به ترک این شغل می‌شوند.
رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ‌ اصفهان پیرامون ساعات کار واحدهای صنفی در ایام رمضان افزود: طبق دستور اتاق اصناف و اماکن تمام واحدهای می‌توانند از اذان مغرب تا اذان صبح فعالیت داشته باشند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار