ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه کشاورزی شهرضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: به منظور کاهش خسارات آفات و امراض، حفظ سلامت محصولات باغی و پیشگیری از مصرف سموم دفع آفات سعی کردیم با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای افزایش کمی و کیفی محصولات باغی گام برداریم.

علی باقری در گفت‌وگو با تسنیم در شهرضا، با اشاره به محصول انار شهرضا اظهار داشت: کارشناسان باغبانی اداره تولیدات گیاهی از محل‌های کاشت انار رقم واندرفول در باغات شهرستان بازدید کردند تا وضعیت این رقم پر محصول را در شرایط شهرستان بررسی و نتایج را برای بررسی به سازمان جهاد کشاورزی منعکس کنند.

وی با بیان اینکه انار رقم واندرفول یکی از ارقام معروف و شناخته شده در دنیا است که از کیفیت و باردهی مطلوبی برخوردار است، افزود: به منظور بررسی سازگاری این رقم با اقلیم شهرضا در بهار 97 در دو منطقه مهیار و چغاد به تعداد کم کشت شده است و در صورت سازگاری با شرایط آب و هوایی شهرستان شهرضا نسبت به توصیه کشت و توسعه آن اقدام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به تولید سالانه 20 هزار تن انار در شهرستان شهرضا بیان کرد: قسمت قابل توجهی از این محصول ارزش صادراتی دارد.

وی بیان کرد: به منظور کاهش خسارات آفات و امراض، حفظ سلامت محصولات باغی و پیشگیری از مصرف سموم دفع آفات سعی کردیم با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و با تحریک مکانیسم‌های دفاعی گیاه و همزمان تقویت آن با استفاده از کودهای ریزمغذی با کنترل فیزیکی آفات و حفظ و سلامت محصول در راستای افزایش کمی و کیفی محصولات باغی گام برداریم.

باقری با بیان اینکه بیش از 30 درصد از محصول باغات انار شهرستان شهرضا در سال، به علت آفت کرم گلوگاه از چرخه فروش و فرآوری خارج می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با تعامل متخصصان علوم گیاهی و مشارکت و همکاری باغداران خسارت این آفت را در آینده‌ای نزدیک در باغات به کمتر از 10 درصد کاهش داد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه تشکیل شرکت تعاونی انارکاران شهرضا گفت: با توجه به ضرورت وجود یک تشکل قوی در رابطه با باغداران و تولیدکنندگان انار در شهرضا جلسه‌ای با حضور باغداران عمده و پیشرو شهرستان شهرضا برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا خاطرنشان کرد: در این جلسه که با حضور نمایندگان فرمانداری، سازمان جهاد کشاورزی استان و سازمان تعاون روستایی شهرضا تشکیل شد، پس از ارائه دیدگاه‌ها و بحث و تبادل نظر، هیئت مؤسس این شرکت انتخاب و مقرر شد در اسرع وقت نسبت به انجام مراحل اداری و تاسیس شرکت اقدام شود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار