حاجی دلیگانی: چرا گزارش سقوط هواپیمای تهران-یاسوج منتشر نمی‌شود؟

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با اشاره به اینکه گزارش کمیسیون عمران در خصوص حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج تهیه شده و به هیأت رئیسه تحویل داده شده است، گفت: نمی‌دانم چه دست‌هایی پشت پرده است که جلو انتشار این گزارش را که حدود یک سال از وقوع آن نیز می‌گذرد، گرفته است.

به گزارش ایسنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز با استناد به تبصره ۲ ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در گزارشی که کمیسیون عمران در خصوص تخصیص منابع برای تأمین قیر رایگان ارائه داد دو نکته وجود داشت اول اینکه در این گزارش افرادی در اجرای قانون تخلف داشتند و یا مدیرانی که سوء مدیریت داشته‌اند مشخص نبود.

وی در ادامه اظهار کرد: از اعضای کمیسیون عمران برای تهیه این گزارش تشکر می‌کنم اما اینکه چه کسانی یا چه دستگاه‌هایی در تأمین قیر رایگان تخلف کردند باید مشخص شود.

وی در ادامه تأکید کرد: در این گزارش موشکافی لازم اعمال نشده بود. به نظر می‌رسد که هم وزارت نفت و هم سازمان برنامه و بودجه از اجرای این تبصره قانونی لایحه بودجه سر باز می‌زنند که باید با جدیت این موضوع دنبال شود.

حاجی دلیگانی در ادامه با انتقاد از بررسی نشدن گزارش سقوط هواپیمای مسافربری یاسوج در صحن علنی مجلس بیان کرد: بنده نسبت به در دستور کار قرار گرفتن گزارشات کمیسیون‌ها انتقاد دارم. ما گزارشی را در خصوص سقوط هواپیمای یاسوج که توسط کمیسیون عمران تهیه شده است، داریم اما هنوز این گزارش در صحن مجلس مورد بررسی قرار نگرفته است. کمیسیون گزارش را تهیه کرده و تقدیم هیأت رئیسه کرده است. معلوم نیست چه دست‌هایی جلوی انتشار این گزارش را می‌گیرند.

وی در ادامه اظهار کرد: برخی از اقدامات اقتدار مجلس را زیر سوال می‌برد. ما قانونی در خصوص تشکیل وزارت میراث فرهنگی مصوب کردیم که در نهایت متوجه شدیم که از جلسه سران سردرآورده است یا در خصوص تصمیم‌گیری در نحوه تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی که در معیشت مردم نقش بسزایی دارد مجلس آنطور که باید اقدام نکرده است. اگر رئیس مجلس نمی‌تواند از حق و حقوق نمایندگان در جلسه سران قوا دفاع کند باید به ما نمایندگان اطلاع دهد چرا که ایشان به عنوان نماینده ما در این جلسه حضور می‌یابد.

عبدالرضا مصری که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، بیان کرد: بنده تذکر شما را در خصوص تبصره ۲ ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی مجلس وارد نمی‌دانم چرا که مطابق با آیین‌نامه گزارش کمیسیون عمران در دستور کار قرار گرفته است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار