آخرین سنگر ذوب‌آهن محکم نیست

جدایی رشید مظاهری از جمع ذوبی‌ها شوک بزرگی بود که سبزپوشان اصفهانی تاوان سنگینی برای آن پرداختند.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: گلی که محمدباقر صادقی جانشین مظاهری مقابل الاتحاد دریافت کرد برای فروپاشی تنها نماینده ایران کفایت می‌کرد. تیمی که تازه گل تساوی را به ثمر رسانده بود و برای واردکردن ضربه دوم به نماینده پر مهره عربستان تلاش می‌کرد. صحنه گل دوم الاتحادی ها به‌وضوح نشانگر اشتباه مرگبار دروازه‌بان باتجربه‌ای چون محمدباقر صادقی بود. دروازه‌بانی که هیچ‌گاه به‌عنوان گلر شاخصی مطرح نشد هرچند در چند مقطع زمانی گلر نخست ذوبی‌ها به شمار می‌رفت. صادقی حتی زمانی که پیراهن سپاهان را هم بر تن داشت بیش از 11 بار به‌عنوان دروازه‌بان ثابت درون دروازه نماینده زردپوش اصفهان به میدان نرفت تا نام این گلر بلندقامت بیشتر به‌عنوان دروازه‌بان ذخیره مطرح شود. اما داستان رسیدن صادقی به پیراهن شماره یک ذوب‌آهن با جدایی مظاهری کلید خورد. گلر ملی‌پوش حال حاضر تراکتورسازی که شش فصل با پیراهن نماینده اصفهان خوش درخشید، در نقل و انتقالات این فصل نوای جدایی سر داد و به تراکتورسازی پیوست تا ذوبی‌ها یکی از ستاره‌های تاثیر گذار خودشان را از دست بدهند. ستاره‌ای که کاملا آخرین سنگر دفاعی تیم اصفهانی را بیمه کرده بود و مربیان ذوب‌آهن نگرانی خاصی از این بابت نداشتند.

بازگشت به ذوب‌آهن پس از سه سال دوری

محمدباقر صادقی سه فصل پیش از ذوب‌آهن جدا شد و به تیم فوتبال سایپا پیوست. صادقی که بیشتر فعالیت ورزشی‌اش را در این باشگاه پشت سر گذاشته بود دو فصل هم برای سپاهانی‌ها بازی کرد اما دوباره به ذوب‌آهن بازگشت. او در ابتدای لیگ هجدهم دوباره با ذوبی‌ها به توافق رسید و به‌عنوان دروازه‌بان دوم پیراهن نماینده سبزپوش اصفهان را بر تن کرد. صادقی با آگاهی کامل از این‌که باید از روی نیمکت کار رقیب خودش رشید مظاهری را دنبال کند به ذوب‌آهن پیوست. صادقی هفته‌ها نیمکت نشینی را تحمل کرد تا سرانجام در هفته‌های پایانی نوبت به این بازیکن هم رسید. صادقی درمجموع شش بار در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا برای سبزپوشان اصفهانی به میدان رفت و همین حضور کوتاه‌مدت برای منصوریان کافی بود تا چندان نگران جدایی رشید مظاهری نباشد.

صادقی بدون بازی ملی

محمدباقر صادقی در حالا حاضر باید در اوج دوران پختگی‌اش قرار داشته باشد که البته چنین نیست. این دروازه‌بان 30 ساله که حداقل از یک دهه تجربه در لیگ برتر فوتبال ایران برخوردار است با بهره گرفتن از فیزیک بدنی مناسب خیلی زود موردتوجه سایر باشگاه‌ها قرار گرفت اما هرگز به پیراهن تیم ملی نرسید و هیچ بازی ملی در کارنامه او دیده نمی‌شود. صادقی که تاکنون در سه باشگاه دیگر به‌جز ذوب‌آهن هم‌بازی کرده است هرگز نتوانست در جایگاهی قرار بگیرد تا مربی تیم مای نتواند از نام او به‌راحتی عبور کند. البته همان‌گونه که اشاره شد در دو فصل گذشته صادقی کاملا زیر سایه رشید مظاهری قرار داشت و هرگز نتوانست از این شرایط خلاص کند.

شب کابوس وار صادقی در دوحه

بعد از سال‌ها تبدیل به نفر اول شدن در ترکیب ذوب‌آهن برای بازیکنی که از لیگ هشتم کار خود را در این تیم آغاز کرد و رفت‌وآمدهای زیادی هم داشت باعث شد تا در دیدار با الاتحاد یک‌شب تلخ برای صادقی رقم بخورد. باقر صادقی که بعد از چند سال یکه‌تازی رشید مظاهری با نظر منصوریان و با توجه به نمایش خوب هفته‌های پایانی لیگ هجدهم جلوتر از یوسف بهزادی و معراج اسماعیلی تبدیل به نفر نخست دروازه سبزهای اصفهانی شده بود، در دوحه شب سختی را بعد از 45 دقیقه دوم سپری کرد. صادقی که در نیمه نخست البته دواکنش مناسب برابر خط حمله پرقدرت الاتحاد داشت و توانست یک شروع بسیار خوب را جشن بگیرد، در دقایق پایانی نیمه نخست تسلیم شد تا نیمه اول او بی کلین شیت و با 3 مهار به پایان رسید؛ مهارهایی که در شروع مسابقه تیم منصوریان را در بازی حفظ کرد تا شاید آن‌ها بتوانند گل نخست را وارد دروازه حریف کرده و نبض مسابقه را در اختیار بگیرند اما نیمه دوم برای تیم منصوریان و باقر صادقی بسیار متفاوت پیش رفت. تنها لحظاتی بعدازآنکه ذوب‌آهن به گل تساوی رسید و تنها یک گل نیاز داشت تا همه‌چیز را به‌تساوی بکشاند، یک اشتباه فردی باعث شد تا ذوبی‌ها گلی را دریافت کنند که منصوریان آن را «شلیک به قلب» معرفی کند. گلی که چنان روحیه بازیکنان این تیم را به هم‌ریخت که باعث ذوبی‌ها در کمتر از 20 دقیقه سه بار دیگر دروازه‌شان را بازشده ببینند.

صادقی دروازه‌بان شماره یک می‌ماند

محمدباقر صادقی اگرچه در لیگ نوزدهم دروازه‌بان شماره یک ذوبی‌ها خواهد بود اما رقیبانی همچون یوسف بهزادی و پیمان سلمانی را هم در کنار خودش می‌بیند. البته با توجه به شرایط فعلی بعید است منصوریان به گلری دیگر جز صادقی اعتماد کند. دروازه‌بانی که در آستانه شروع لیگ نوزدهم باید از کابوس دوحه رهایی پیداکرده و آماده حضور در لیگ برتر شود. ذوبی‌ها در حال حاضر چاره‌ای جز بهره گرفتن از توانایی‌های صادقی ندارند و تنها امیدواری آن‌ها این است که صادقی دیگر اشتباه غیرقابل‌جبران همچون بازی مقابل الاتحاد را تکرار نکند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار