جراحی بینی طبیعی، بدانید و آگاه باشید!

در میان جراحی‌های زیبایی، جراحی بینی به عنوان یکی از اولین انتخاب‌ها در کشور ما و همین‌طور در سراسر جهان شناخته می‌شود. در این میان بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که بینی خود را به صورت کاملاً طبیعی عمل کنند. در این مطلب به طور مفصل به موضوع جراحی بینی طبیعی می‌پردازیم.

در میان جراحی‌های زیبایی، جراحی بینی به عنوان یکی از اولین انتخاب‌ها در کشور ما و همین‌طور در سراسر جهان شناخته می‌شود. این جراحی بسته به نوع چهره فرد و همین‌طور هدف از جراحی می‌تواند به شکل‌های متفاوتی صورت بپذیرد. در این میان بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که بینی خود را به صورتی کاملاً طبیعی عمل کنند. به همین دلیل هم هست که مقوله جراحی بینی طبیعی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. در این مطلب با شما هستیم تا به طور مفصل به موضوع جراحی بینی طبیعی بپردازیم.
جراحی بینی طبیعی، بدانید و آگاه باشید!

درباره جراحی بینی

به طور کلی در جراحی بینی که با عنوان رینوپلاستی نیز شناخته می‌شود علاوه بر اندازه، شکل و ظاهر بینی، مسائل دیگری نیز وجود دارند که اهمیت آن‌ها بسیار زیاد است. در وهله اول طبیعی است که وظیفه اصلی بینی که همان نفس کشیدن است و در نتیجه فرآیند جراحی نباید به این موضوع هیچ آسیبی بزند.
بینی بر روی صدای ما تأثیر بسیاری دارد و می‌تواند حتی به عنوان یک منبع برای مشکلاتی همچون آپنه خواب و یا سینوزیت به حساب آید. به همین دلیل هم پیش از هر چیز باید این را بدانید که هدف از جراحی بینی، صرفاً زیبایی آن نیست و باید تمامی جوانب هارمونی صورت و بینی را با اصلاحات و در عین حال حفظ نقش کاربردی بینی در نظر داشت.
اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، امروزه درصد بسیار زیادی از کسانی که تقاضای جراحی بینی دارند با شکل ظاهری آن مشکل دارند و درصد کمی از آن‌ها با مشکلات تنفسی و یا وجود نقص‌های ساختاری یا آسیب‌دیدگی روبه‌رو شده‌اند، اما به طور کلی می‌توانیم بگوییم افرادی که شرایط لازم برای عمل جراحی بینی را دارند شامل این موارد می‌شوند:
  • کسانی که بینی بسیار بزرگ و یا بسیار کوچک دارند، به طوری که با سایر اجزای صورت هماهنگی ندارد.
  • کسانی که بر روی پل بینی خود، قوز دارند.
  • افرادی که از بینی پهنی برخوردار هستند.
  • آن‌هایی که سر بینی افتاده، رو به جلو و یا بیش از اندازه بزرگی دارند.
  • کسانی که سوراخ‌های بینی‌شان بیش از اندازه بزرگ و یا کوچک است.
  • افرادی که دچار انحراف بینی هستند و‌ یا بینی‌شان دقیقاً در وسط صورتشان قرار ندارد.
  • کسانی که ساختار بینی‌شان موجب بروز مشکلات تنفسی شده است.

انواع جراحی بینی

اصولاً باید بگوییم که جراحی بینی از انواع بسیار متفاوتی برخوردار است که همین موضوع نیز رابطه مستقیمی با مشکل و دلیل جراحی بینی خواهد داشت. به طور کلی یکی از جراحی‌های پلاستیک بینی که امروزه در دنیای جراحی‌های زیبایی صورت انجام می‌شود جراحی اصلاح شکل نوک بینی است. در این نوع از جراحی، بینی فرد به گونه‌ای است که سر آن دقیقاً در انتهای بینی قرار نگرفته و یا یک طرف آن بزرگ، کوچک‌تر، پایین‌تر، بالاتر و یا منحرف‌تر از طرف دیگر است.
جراحی بینی طبیعی، بدانید و آگاه باشید!
اصلاح انحراف بینی نیز نوع دیگری از جراحی بینی است که بینی بیمار به گونه‌ای است که استخوان‌ها و یا تیغه آن در یک چهارم خط میانی صورت قرار نگرفته و به همین دلیل نیز ظاهر آن به یک سمت صورت تمایل دارد. معمولاً مشکل انحراف بینی ارثی است، اما با این جراحی بینی استخوانی بهبود پیدا می‌کند.
نوع دیگری از جراحی بینی به درمان بینی فرورفته می‌پردازد. این فرورفتگی در قسمت پل بینی قرار دارد و جراح در طی این جراحی با اصلاح و دست‌کاری غضروف‌ها و یا استفاده از ایمپلنت و پروتز، این معضل را درمان می‌کند.
جراحی بینی گوشتی نیز یکی دیگر انواع رایج جراحی بینی طبیعی است. در این مشکل معمولاً بینی فرد از نیم‌رخ مشکلی ندارد، اما از ضخامت و حجیم بودن آن است که فرد را اذیت می‌کند. معمولاً در طی این جراحی، ظاهر و صورت فرد دستخوش تغییر چشمگیر بسیاری خواهد شد.
کوچک کردن بینی نیز یکی دیگر از انواع محبوب جراحی بینی طبیعی است که با کاهش اندازه بینی فرد به انجام می‌رسد. معمولاً در این روش، بینی فرد ساختار استخوانی و بزرگی دارد که دستخوش تغییر شکل زیادی می‌شود.
درمان قوز بینی نیز از دیگر انواع جراحی بینی طبیعی است که می‌تواند ناشی از آسیب‌دیدگی و یا مسائل ژنتیکی باشد. جراحی بینی طبیعی در این شکل با تغییر و دست‌کاری غضروف زیر پل بینی صورت می‌گیرد و نتایج قابل قبولی را نیز به دنبال دارد.
بسیاری از افراد بینی‌های بسیار کوچکی دارند و همین موضوع نیز موجب نارضایتی آن‌ها می‌شود. جراحی بینی کوچک نیز در این میان به کمک این افراد می‌آید و با روش‌های مختلفی همچون استفاده از غضروف، ایمپلنت، پروتز و... به انجام می‌رسد و بینی فرد را به اندازه‌ای که دوست دارد تغییر می‌دهد.
در نهایت نیز آخرین نوع از جراحی بینی طبیعی به جراحی سر بینی بزرگ مربوط می‌شود. این جراحی با دست‌کاری غضروف زیری سر بینی موجب ایجاد تغییرات و اصلاح مشکل بینی فرد می‌شود.

جراحی بینی طبیعی چیست؟

امروزه بسیاری از کسانی که تمایل به جراحی بینی دارند می‌خواهند که بینی‌شان در نهایت به صورت عروسکی و یا فانتزی جراحی شود که همین مسئله نیز می‌تواند موجب ایجاد تغییرات بسیار زیادی در ظاهر و چهره آن‌ها شود. در مقابل، اما بسیاری دیگر از افراد در زمان جراحی زیبایی بینی خود ترجیح می‌دهند که بینی‌شان به صورت طبیعی جراحی شود.
جراحی بینی طبیعی، بدانید و آگاه باشید!
در جراحی بینی طبیعی، هدف اصلی، تنها ایجاد تغییراتی کوچک و یا حل مشکلات پزشکی بینی است. به همین دلیل هم بعد از انجام این نوع جراحی زیبایی، چهره فرد و همین‌طور ساختار اصلی بینی او دستخوش تغییرات بسیار و یا ملموسی نخواهد شد. برای مثال، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات و معضلاتی که پیش از این افراد در زمان جراحی بینی‌شان با آن روبه‌رو می‌شوند بروز تغییراتی در شکل پره بینی‌شان بود. در صورتی که امروزه این مشکل در جراحی بینی طبیعی به کلی از بین رفته و پره بینی فرد، بعد از عمل جراحی با حالت طبیعی آن فرقی نخواهد داشت.
باید اعتراف کنیم که جراحی طبیعی بینی، کار چندان ساده‌ای نیست و به همین دلیل نیز باید حتماً برای این کار به سراغ یک پزشک حرفه‌ای و کار بلد بروید تا در نهایت بتواند با مهارت خود و همین‌طور دانش علمی که دارد، بینی شما را به طبیعی‌ترین شکل ممکن جراحی کند.

نقاهت بعد از جراحی بینی طبیعی

معمولاً افراد بعد از جراحی بینی طبیعی خود درد خفیف تا متوسطی را تجربه می‌کنند و به همین دلیل نیز می‌توانند با تجویز پزشک به مصرف دارو‌هایی بپردازند که درد و ناراحتی‌شان را کنترل می‌کند. معمولاً در دوره اول بهبودی بینی بعد از جراحی، احتمال کبودی زیر چشم بیمار وجود دارد و در چنین شرایطی بهتر است که فرد فعالیت‌های روزانه همچون مراجعه به محل کار و یا قرارگیری در محیط‌های اجتماعی را کنار بگذارد.
جراحی بینی طبیعی، بدانید و آگاه باشید!
به خاطر داشته باشید که حداقل یک هفته و بنا بر تجویز پزشک لازم است که از اسپلینت در داخل و همین‌طور خارج بینی خود استفاده کنید. در کنار آن نیز غالباً توصیه می‌شود که به مدت دو تا سه هفته بعد از جراحی بینی خود از انجام حرکات بدنی شدیدی همچون دویدن و یا شنا کردن به کلی پرهیز کنید. به خاطر داشته باشید که به دلیل ساختار غضروفی و پیچیده بینی، بروز یک تغییر کوچک در قسمتی از آن می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر نتیجه جراحی بینی طبیعی شما داشته باشد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار