اصفهان با بیش از ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید، بیشترین شهدا را داراست

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت:اصفهان با بیش از ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید، بیشترین شهدا را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و این در حالی است که سهم اصفهان از آزادگان کمترین رقم موجود است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سردار مجتبی شیروانیان مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان اظهار داشت: در دهه آخر مردادماه مناسبت‌های مختلفی مرتبط با انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس داریم که مرهون زحمات شهدا، جانبازان و آزادگان کشورمان هستیم.

او افزود: اصفهان با بیش از ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید، بیشترین شهدا را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و این در حالی است که سهم اصفهان از آزادگان کمترین رقم موجود است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با اعلام آمار‌های به دست آمده اعلام کرد: حدود ۴۹ هزار جانباز در اصفهان هستند که بیش از ۱۰۰۰ نفر آن‌ها جانباز ۷۰ درصد هستند، حدود ۳۰۰ هزار رزمنده دفاع مقدس در استان خود داریم که هرکدام نیرو‌های مردمی بسیج، سپاه و ارتش را شکل می‌دادند.

او خاطرنشان کرد: برخی از آزادگان کشورمان با کمترین امکانات به سه زبان مختلف دنیا آگاه بودند و با پشتکار، تجربه و توانی که در جهت یادگیری و یاد‌دهی داشتند توانستند بسیار موثر واقع شوند و از تجارب و دانش خود دیگران را نیز بهره‌مند سازند.

شیروانیان افزود: با توجه به شرایط سختی که در دوران اسارت آزادگان وجود داشت، آنان توانستند با حداقل امکانات ممکن به کار‌های بزرگی دست پیدا کنند و محل اسارت خودشان را به دانشگاه و محل تحصیلی تبدیل کنند که به نوعی به جای اسارت کشیدن در حال تخصص گرفتن باشند.

او درباره لزوم حمایت از جایگاه و حقوق آزادگان گفت: بحث‌های مختلفی در زمینه بسته‌های حمایتی آزادگان وجود دارد که بخشی از آن به صورت قانون مطرح شده‌اند و برحسب علاقه نیز می‌توانند در بحث ارتقای تحصیلی و دانشگاه‌ها تجربه خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان خاطرنشان کرد: به دلیل بردباری آزادگان کشورمان باید قدردان زحمات آنان باشیم، زیرا صلابت امروز نتیجه بردباری دیروز است که با الگو قرار دادن آنان بود که توانستیم روحیه مقاومت را درخود تقویت کنیم تا بتوانیم از شرایط سخت موجود سربلند بیرون برویم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار