جایگاه شورای شهر تنزل پیدا کرده است

رئیس شورای اسلامی زرین شهر گفت:نگاه دولت و مجلس شورای اسلامی به شوراها باعث تنزل شوراهای اسامی شهر و روستا شده است و مشارکت ندادن شوراها در تصمیم گیری ها باعث بروز برخی نگرانی ها شده است و برهمین اساس انتظار می رود مجلس شورای اسامی به این موضوع پرداخته و این نگرانی ها را به حداقل برساند.

احمد احمدیان با بیان اینکه متاسفانه طی سالهای اخیر جایگاه شورای شهر تنزل پیدا کرده است، اظهارکرد: شوراهای اسامی شهر و روستا یکی از ظرفی تهای ارزشمند قانون اساسی به شمار می آید و امام خمینی(ره)نیز نگاهی ویژه به این نهاد مردمی داشتند.
وی افزود: متاسفانه نگاه دولت و مجلس شورای اسلامی به شوراها باعث تنزل شوراهای اسامی شهر و روستا شده است و مشارکت ندادن شوراها در تصمیم گیری ها باعث بروز برخی نگرانی ها شده است و برهمین اساس انتظار می رود مجلس شورای اسامی به این موضوع پرداخته و این نگرانی ها را به حداقل برساند.
رئیس شورای اسلامی زرین شهر یکی از مشکلات پیش روی خطه طلایی ایران را مهاجرت و کاهش جمعیت این شهر دانست و تصریح کرد: متاسفانه طی سال های گذشته شاهد افزایش مهاجرت و کاهش چشمگیر جمعیت در مرکز شهرستان لنجان هستیم و یکی از دلایل این مهم قیمت مسکن و کمبود زمین است.
وی ادامه داد: جزئیات طرح جامع زرین شهر مورد انتقاد جدی اعضای شورای شهر قرار دارد و قطعا تصویب آن منوط به اصلاحات در بسیاری از موارد است چراکه متاسفانه در این طرح بجای ارائه راهکاری صحیح در خصوص تامین مسکن برای ساکنان بومی، اعلام شده که سرریز جمعیت شهر در دیگر شهرهای شهرستان سکونت کنند و این مسئله توهین به شهروندان است.
احمدیان اضافه کرد: شهروندان زرین شهرعلاقه بسیاری به زادگاه، فرهنگ و محل زندگی خود دارند از این رو نیاز است مسئولان امر با تغییر نگاه به مباحث و مشکلات پیش روی طرح جامع زرین شهر به فکر تامین مسکن برای متقاضایان در محل سکونت خود باشند.
وی عنوان کرد: پذیرش و یا عدم پذیرش طرح جامع زرین شهر در دو حالت باعث بروز مشکلات برای شهر و شهرداری خواهد شد و به دلیل ایرادات اساسی که این طرح دارد نمی توان به طرح جامع شهر امیدی داشت که از چالش های پیش روی مدیریت شهری و شهروندان مشکل گشایی کند.
رئیس شورای اسامی زرین شهر خاطرنشان کرد: حل مشکلات اراضی غرب دانشگاه پیام نور زرین شهر و الحاق ان به شهر در اولویت مباحث شورای اسلامی زرین شهر قرار دارد چراکه با تحقق این مهم مباحث مختلفی چون مسکن، اشتغال و... مدیریت خواهد شد از این رو انتظار می رود ادارات ثبت اسناد و اماک، مسکن و شهرسازی،شرکت سهامی ذوب اهن و... به میدان امده تا بتوانیم این چالش چندین ساله را مرتفع سازیم و امید را در دل شهروندان زنده کنیم.
وی خواستار افزایش تعامات کارخانه ذوب آهن با شهرداری و شورای اسامی زرین شهر شد و گفت:کارخانه ذوب اهن صنعتی بزرگ و ملی به شمار می آید که منافع آن ملی است اما تفاوت شهرستان لنجان با دیگر نقاط از برخورداری منافع این صنعت مادر آن بوده که
دیگر شهرها تنها از منافع ذوب آهن برخوردار هستند اما شهرستان لنجان از آلایندگی و ... این صنعت دچار خسارت می شود.
احمدیان یاداور شد: هزینه بسیار سنگینی از سرمایه های زرین شهر در پروژه شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر صرف شده است و براساس شعارهای مطرح شده قرار بود این شهرک از نظر ایجاد اشتغال و ... ذوب آهن دوم باشد و بار ذوب آهن اصفهان در این شهرک توزیع شود اما همچنان این مهم محقق نشده و شاهد استقرار باربری ها از مرکز استان در این شهرک نیستیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار