لزوم حل مشکل مسکن در شهرستان لنجان

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حل مشکل مسکن در شهرستان لنجان، گفت: از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر، مخالف تمرکز مسکن در فولادشهر بودم؛ چراکه شهرها و روستاهای شهرستان، این ظرفیت را داشت که این پروژه برای متقاضیان در محل زندگیشان اجرا شود.

حسین رجایی در نشست با اعضاء شورای اسلامی و شهردار زرین شهر با اشاره به اهمیت بودجه نویسی در شهرداری ها اظهار کرد: تحقق بودجه شهرداری برای این مجموعه یک افتخار به شمار می آید اما نحوه ی وصول آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است و قطعا دستیابی به این مهم باید درجهت رضایت شهروندان باشد به نحوی که مدیریت شهری باید با احصاء کدهای درآمدی جدید و برنامه ریزی به سمت کسب درآمدهای پایدار برای اداره و آبادنی شهر حرکت کند.
نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه براساس گزارشات ارائه شده مشکلات شهر احصاء شده است اما موضوع مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد ارائه راهکار و راه برون رفت از مشکلات بوده تا بتوانیم در حوزه های مختلف همچون اتمام پروژه های نیمه تمام، جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و... موفق عمل کنیم و برهمین اساس به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسامی به شکلی جهادی در میدان عمل حاضر هستیم.
وی ادامه داد: براساس نظر کارشناسان طر ح جامع شهری برنام های است که برای اداره شهردر میا نمدت و بلندمدت تهیه و تدوین می شود که در این طرح ها مباحث اقلیمی، باورهای فرهنگی، نیازهای شهروندان و دورنمای توسعه شهری مورد توجه قرار گرفته است.
رجایی اضافه کرد: برنام هریزی و هماهنگسازی بخشهای مختلف در مسیر توسعه شهر یکی از اهداف اصلی تدوین طر حهای جامع شهری به شمار می اید اما شاهد هستیم که برخی از مدیران شهری و اعضاء شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان لنجان به نوع تدوین طرح های جامع شهرهای خود معترض هستند.
وی عنوان کرد: با توجه به ایراداتی که به طرح جامع زرین شهر وجود دارد نیاز است مدیریت شهری اعتراض خود را اعام کنند تا این طرح در شورای عالی شهرسازی ومعماری مورد بازنگری قرار گیرد چراکه اصاح برخی موارد در طرح تفصیلی شهر وجود ندارد.
نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، برنامه ریزی لازم صورت خواهد گرفت تا در نشست با وزیر راه و شهرسازی چالش طرح های جامع چند شهر شهرستان لنجان همچون زرین شهر، باغبادران و ... مورد بررسی قرار گیرد و بتوانیم مشکلات این طرح را با مذاکرات و بررسی های کارشناسی مرتفع سازیم.
وی با اشاره به لزوم حل مشکل مسکن در شهرستان لنجان متذکر شد: از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر مخالف تمرکز مسکن در فولادشهر بودم چراکه شهرهاو روستاهای شهرستان لنجان این ظرفیت را داشتند که این پروژه برای متقاضیان در محل زندگیشان اجرا شود.
رجایی با بیان اینکه مردم شهرها و روستاهای شهرستان لنجان آداب و سنت های محل زندگی خود را دوست دارند، اضافه کرد: تمرکز مسکن در فولادشهر هیچگونه پیوست امنیتی، فرهنگی و... نداشته و براساس گزارشات ارائه شده این مسئله باعث بروز آسیب های اجتماعی خواهد شد و در این میان نباید فراموش کرد که هر شهر و منطقه باید هویت اجتماعی خود را حفظ کند چراکه با از بین
رفتن هویت اجتماعی خُرد، هویت ملی نیز تحت تاثیر خواهد گرفت.
وی با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان لنجان، گفت: با مذاکرات صورت گرفته تعداد واحد مسکونی جدای از سهمیه در نظر گرفته شده این طرح در شهرستان به شهرهای مختلف همچون زرین شهر، چرمهین و... اختصاص پیدا کرد و در تاش هستیم 150 واحد پیش بینی شده در زرین شهر را تا 250 واحد افزایش دهیم.
نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی یاداور شد: در تلاش هستیم با افزایش تعامات و جلوگیری از موازی کاری هاو با مدیریتی واحد مشکلات پیش روی اراضی غرب دانشگاه پیام نور زرین شهر را مرتفع ساخته تا به نتیجه مثبت که سبب افزایش اعتماد مردم شود دست پیدا کنیم. وی با اشاره به اینکه بهره برداری از پروژه پارک سوار یک مطالبه مردمی به شمار می آید، افزود: پارک سوار زرین شهر از جمله پروژه های نیمه تمام شهرداری به شمار می آید که بهره برداری از ان به طول انجامیده و در این میان چند فرضیه همچون فروش، تجاری سازی و یا بهره برداری باکاربری تعریف شده پیش روی این پروژه وجود ندارد، از این رو باید تکلیف آن با شجاعت مشخص شود.
رجایی تصریح کرد: چنانچه زمینه لازم برای حضور سرمایه گذار بخش خصوصی در این پروژه وجود داشته باشد و مدیریت شهری تصمیم بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی داشته باشد، سرمایه گذار برای حضور در چنین پروژه ای اعام امادگی کرده اما نیاز است تکلیف کاربری این پروژه مشخص شود تا بتوانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم.
وی با اشاره به لزوم توجه به حل مشکلات شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر ، ادامهداد: براساس گزارشات ارائه شده در پروژه شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر تاکنون 12.5 میلیارد تومان از سوی شهرداری هزینه شده است که ارزش روز آن بیش از 100
میلیارد تومان است.
وی عنوان کرد: با توجه به طراحی اپلیکشین هایی که درخصوص اعام بار وجود دارد قطعا شاهد تغییر روند اعلام بار خواهیم بود از این رو نیاز است با چشم اندازی بلند مدت کاربری فعلی این پروژه را به سمت و سویی همچون تولید یخچال و کفی تریلر و... سوق داد تا این شهرک در کنار کاربری تعریف شده روند صنعتی نیز به خود بگیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار