با خوردن سیب مانع سرطان و مشکلات قلبی شوید

محققان دانشگاه ادیث کوان اعلام کردند که رژیم غذایی با فلانوئید بالا مانند سیب و چای، مخصوصا در افراد سیگاری از سرطان و مشکلات قلبی جلوگیری می کند.

به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از ساینس دیلی، نتایج تازه ترین تحقیقات در دانشگاه ادیث کوان حاکی از این است که رژیم غذایی ملو از فلانوئید خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی خصوصا در افراد سیگاری و الکلی را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.
دانشمندان اطلاعات مرکز سرطان و سلامت دانمارک برای این تحقیق، رژیم غذایی 53 هزار 48 نفر در مدت 23 سال را ثبت و بررسی کردند. آنها دریافتند افرادی که براساس عادت مقدار زیادی غذاهای غنی از فلانوئید مصرف کرده اند، به سرطان و مشکلات قلبی دچار نشده اند.
دکتر نیکولا بوندانو (Nicola bondonno)سرپرست تیم تحقیقاتی می گوید: "نتایج این تحقیق نشان داد که احتمال مرگ در آنهایی که غذاهای فلانوئیدی مصرف کردند، کمتر است و این احتمال در افرادی که با عادت سیگار کشیدن و مصرف الکل هستند، بسیار پایین تر آمده است."
وی معتقد است که این تحقیق از آن جا اهمیت دارد که می توانیم با تشویق مردم به مصرف غذاهای فلانوئیدی از سرطان و بیماری های قلبی جلوگیری کنیم، اما باید بدانیم که بهترین راه برای ارتقای سلامتی خود ترک سیگار و الکل است و تنها مصرف این غذاها مضرات سیگار کشیدن و مصرف الکل را از بین نمی برد.
تغییر عاداتی بدی همچون استعمال دخانیات زندگی می توانند بسیار دشوار باشد، در نتیجه تشویق به مصرف غذاهای غنی از فلانوئید می تواند راهکاری برای کاهش مضرات سیگار و الکل باشد.
در این تحقیق مشخص شد شرکت کنندگانی که در روز حدود ۵۰۰ میلی گرم فلانوئید مصرف کردند، کمترین ریسک سرطان و بیماری قلبی را داشتند.
مهم است که از انواع مختلف مواد دارای فلانوئید استفاده کنید، مثلا یک فنجان چای، یک سیب، یک پرتقال، مقداری بلوبری و کلم بروکلی طیف وسیعی از فلانوئید ها را دارا هستند که برای مصرف روزانه ایده آل هستند.
دکتر بوندانو با تاکید بر اینکه مصرف فلانوئید احتمال مرگ و بیماری را کاهش می دهد، خاطرنشان می کند: "این تحقیق ثابت کرد مصرف فلانوئید نتایج خوبی به همراه دارد، اما علت دقیق آن هنوز نامشخص و چندوجهی است."
با این حال وی معتقد است که الکل و سیگار باعث التهاب می شوند و به رگ های خونی آسیب می زنند و طیف وسیعی از بیماری ها را به همراه دارد، فلانوئید ها نشان داده اند که خاصیت ضد التهابی دارند و به عملکرد رگ های خونی بهبود می بخشند که ممکن است توضیح ویژگی فلانوئید ها در کاهش سرطان و بیماری های قلبی باشد.
دکتر بوندانو می افزاید: "قدم بعدی تحقیقات ما مشخص کردن نوع سرطان ها و بیماری هایی است که با فلانوئید ها پیشگیری می شوند."
نتایج این تحقیق، در " Nature Communications" چاپ شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار