اقدام در حوزه فاضلاب بهبود سلامت مردم را به دنبال دارد

استاندار اصفهان گفت: هر میزان مدیران و مسؤولان در حوزه فاضلاب گام بردارند، وضعیت سلامت مردم بهبود می‌یابد و مراجعه به بیمارستان‌ها کمتر خواهد شد چراکه در حال حاضر موضوعات بهداشتی هزینه بسیار سنگینی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از فلاورجان، عباس رضایی پیش از ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی بزرگ‌ترین پروژه اجرای تأسیسات فاضلاب روستایی کشور در روستای کاویان فلاورجان اظهار کرد: اصفهان استان خشکی از نظر آب و منابع آبی بوده و مردم این استان خواسته‌ای جز تأمین آب ندارند و شرکت آب و فاضلاب کشور همکاری خوبی در این زمینه داشته است؛ همچنین شرکت‌های خصوصی توانسته‌اند در شرایط اقتصادی کنونی، اقدامات خوبی را انجام دهد.

استاندار اصفهان افزود: هر میزان مدیران و مسؤولان در حوزه فاضلاب گام بردارند، وضعیت سلامت مردم بهبود می‌یابد و مراجعه به بیمارستان‌ها کمتر خواهد شد چراکه در حال حاضر موضوعات بهداشتی هزینه بسیار سنگینی دارد.

وی با اشاره به کم‌تحرکی مردم در زندگی شهری یادآور شد: همه به ویژه بانوان باید تحرک داشته باشند چراکه زندگی ماشینی انسان را به فردی کم‌تحرک تبدیل می‌کند.

رضایی تأکیدکرد: برگزاری برنامه کلنگ‌زنی نشان دهنده همراهی متقابل دولت و مردم در شرایط سخت اقتصادی است چراکه دشمنان قصد دارند این‌گونه القا کنند که مردم ایران، مردمی افسرده بوده اما به توفیق الهی شادی و نشاط را در میان مردم می‌بینیم.

صنایع باید از پساب به جای آب استفاده کنند

هم‌چنین حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار کرد: یکی از وظایف صنایع این است که مصرف آب خود را کاهش دهند که در مصوبه 9 ماده‌ای شورای عالی آب این موضوع مطرح‌شده که صنایع باید در مدت 5 سال باید برای جایگزینی پساب به‌جای استفاده از آب زاینده‌رود برنامه‌ریزی کنند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود: در سال‌های اخیر برای استفاده از پساب در شهرستان‌های لنجان، مبارکه و فلاورجان کارهای بزرگی انجام‌شده که در فلاورجان از سال 1397 پروژه فاضلاب ایمانشهر کلید خورد که در حال حاضر بیش از 60 درصد پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد : پروژه جمع‌آوری فاضلاب 14 روستا در ادامه پروژه فاضلاب ایمانشهر اجرا می‌شود که بدون شک اجرای آن برای پیشگیری از بیماری‌ها بسیار مؤثر است چراکه زمین‌های منطقه، آب را به‌سرعت به آب‌های زیرزمینی هدایت کرده که در صورت آلوده شدن توسط پساب، آب شرب آلوده می‌شود.

موسوی لارگانی گفت: اجرای پروژه فاضلاب ارزش‌افزوده‌ خوبی برای خانه‌های روستایی دارد و این‌گونه اقدامات، مانع از مهاجرت روستاییان می‌شود که باید این روند ادامه دارد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در گذشته هیچ بودجه‌ای در قالب پرداخت هزینه آلایندگی صنایع به روستاها و شهرهای شهرستان فلاورجان پرداخت نمی‌شد، اما در سال 1397 حدود 76 میلیارد تومان از محل ارزش‌افزوده و پرداخت هزینه آلایندگی صنایع به دهیاری‌ها و شهرداری‌های شهرستان فلاورجان تعلق‌گرفته است.

وی در پایان گفت : سال‌ها پیش جنگ اقتصادی دشمن علیه ملت ایران آغاز شده و با همراهی مردم و تلاش مدیران توانمند استان اصفهان مشکلات پشت سر گذاشته‌ شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار