نشانه‌ها و راه‌های پیشگیری از سکته مغزی

یک جراح مغز و اعصاب گفت: چهار ساعت اول بروز سکته مغزی بسیار اهمیت دارد و اگر فرد سریعاً به مراکز درمانی منتقل شود می‌توان از بسیاری از آسیب‌های پیشرفته‌تر جلوگیری کرد.

دکتر محمد کمانگر در گفت و گو با ایسنا، گفت: ۲۹ اکتبر مصادف با هفتم آبان ماه با هماهنگی سازمان جهانی بهداشت روز جهانی سکته مغزی نامگذاری شده است . سکته مغزی یکی از علل اصلی مرگ در سراسر جهان است.
وی خاطر نشان کرد: سکته مغزی می‌تواند درجات متفاوتی از ناتوانی را بر جای گذارد. عواملی مانند چاقی، کم تحرکی، استرس، چربی، دیابت و فشار خون از جمله عواملی است که احتمال بروز سکته مغزی را افزایش می‌دهد و می‌توان با سبک زندگی سالم، تغذیه مناسب و ورزش از سکته مغزی جلوگیری کرد.
کمانگر تاکید کرد: چهار ساعت اول بروز سکته مغزی بسیار اهمیت دارد و اگر فرد سریعاً به مراکز درمانی منتقل شود می‌توان از بسیاری از آسیب‌های پیشرفته‌تر جلوگیری کرد. ممکن است فرد بر حسب درگیری قسمت‌های مختلف مغز علائمی چون بی حسی، فلج یک طرفه بدن، تاری دید، اختلال در تکلم و سرگیجه‌های عصبی را تجربه کند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص ارتباط کرونا و سکته مغزی هم بیان کرد: در خون افراد مبتلا به کرونا ایجاد شدن لخته‌هایی دیده شده که این لخته‌ها در ناحیه مغز ممکن است در افراد باعث سکته مغزی شود و بر سیستم عصبی نیز گاهی تاثیر خواهد داشت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار