حذف برنامه‌های جنبی جشنواره کودک در محور چهارباغ

بنا به گفته مدیر محور چهارباغ عباسی اصفهان اجرای بیشتر برنامه‌های جنبی جشنواره کودک در محور چهارباغ عباسی در راستای تشویق مردم به تماشای فیلم‌ها در سینماهای جشنواره حذف‌شده است.

بنا به گفته مدیر محور چهارباغ عباسی اصفهان اجرای بیشتر برنامه‌های جنبی جشنواره کودک در محور چهارباغ عباسی در راستای تشویق مردم به تماشای فیلم‌ها در سینماهای جشنواره حذف‌شده است.

به گزارش مهر، باوجوداینکه پروانه‌های رنگی در شب عید ولایت در اصفهان به پرواز درآمدند و سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در باغ غدیر اصفهان و با استقبال اصفهانی‌ها گشایش یافت اما در گذر فرهنگی چهارباغ عباسی جز چند المان و نور نگاره و بنر خبری از برنامه‌های شاد سال گذشته وجود ندارد و حتی امسال خبری از کارناوال‌های شادی کودکانه نیز وجود ندارد. دراین‌ارتباط کارگردان و عروسک‌گردان مشهور سینمای کودک اظهار داشت: در تیرماه، دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیونی ایران در کرمانشاه برگزار شد و باوجوداینکه کرمانشاه هنوز هم با آسیب‌ها و بلایای طبیعی دست‌وپنجه نرم می‌کند اما شورونشاط این جشنواره در شهر حاکم بود و احساس شادی در بین شهروندان موج می‌زد.مرضیه برومند با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان هنوز نتوانسته است چنین شورونشاطی را در اصفهان ایجاد کند، ابراز داشت: امیدواریم با توجه به‌واقع شدن روزهای ابتدایی جشنواره در ایام عید در ادامه شاهد هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن برنامه‌های این جشنواره در سطح شهر نیز باشیم. در همین ارتباط مدیر پروژه چهارباغ عباسی اصفهان در پاسخ به دلیل کمرنگی برنامه‌های جنبی در گذر فرهنگی چهارباغ عباسی اظهار داشت: امسال بر اساس سیاست اتخاذشده در دبیرخانه سی و دومین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان تصمیم گرفته شد که به متن بیشتر از حواشی توجه شود بنابراین ترغیب شهروندان به تماشای فیلم‌های اکران شده در سینماها در اولویت قرارگرفته و برنامه‌های جانبی مانند برگزاری کارناوال‌های شادی کودکانه برگزار نمی‌شود. سعید سهرابی با اشاره به همکاری کمیته شهروندی در ایام جشنواره فیلم کودک ادامه داد: هرروز از ساعت ٩ شب برنامه‌های مختلفی از جمله تئاتر خیابانی، اجرای موسیقی و غیره اجرا خواهد شد و نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ صندلی به اجرای این برنامه اختصاص داده‌شده است.

غرفه برای اجرای برنامه‌های شاد کودکانه در محور چهارباغ

مدیر پروژه چهارباغ عباسی اصفهان با اشاره به مشارکت سمن‌ها در برگزاری برنامه‌های جنبی این جشنواره تصریح کرد: سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد برنامه‌هایی را با محوریت کودک و خانواده از ساعت ١٧ تا ٢٠ برگزار خواهند کرد و ١٠ غرفه برای اجرای برنامه‌های شاد کودکانه در محور چهارباغ تهیه‌شده است. مدیر محور چهارباغ عباسی به فضاسازی این محور تاریخی در اصفهان اشاره کرد و گفت: المان‌های حجمی مقابل سینماهای چهارباغ طراحی‌شده است و شب‌های چهارباغ با گوبولایتنینگ نورانی می‌شود تا در راستای پرنشاط شدن این جشنواره تلاش کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار