زرگرپور: نمایشگاه قرآن باید به سمت دانشگاه معرفت شناسی حرکت کند

استاندار اصفهان گفت: نمایشگاه باید به سمت دانشگاه معرفت شناسی و قرآنی حرکت کند و این جریان را به یک المپیاد ملی قرآنی در استان از طریق ایجاد یک شبکه هم سو تبدیل کند.

زرگرپور: نمایشگاه قرآن باید به سمت دانشگاه معرفت شناسی حرکت کند

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، رسول زرگرپور عصر روز گذشته (سه شنبه) در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت اظهار کرد: سخن از قرآن و بهاری‌ترین ماه‌ها است، حرف‌هایی از جنس آسمان که بر قلب برگزیده‌ترین بنده خدا نازل شده تا بندگان مصلح راه رسیدن به سعادت الهی را طی کنند.
وی با بیان اینکه خدا را شاکریم در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که مبنای اعتقادات ما به دستورات قرآن ختم می‌شود، افزود: این به آن معنا است که ما در حرکت در مسیر قران پیشروتر از کشورهایی هستیم که بر طبل کفر می‌کوبند، چهاردهمین نمایشگاه قران اصفهان، در ماه مبارک رمضان در حالی رقم می‌خورد که ما تاریخی سرشار از افتخار در حوزه معارف قرآن داریم.
استاندار اصفهان با اشاره به استفاده بیش از پیش از ظرفیت های قرآنی، تصریح کرد: جامعه قرآنی اصفهان اعم از قاریان، حافظان، فعالان و هنرمندان قرآنی همه ستارگان درخشان آسمان معرفت دینی این خطه به شمار می‌روند، این نمایشگاه که حاصل تلاش مدیران و مجامع قرآنی اصفهان است می‌تواند جهت دهنده حرکت‌های قرآنی در استان و نشانگر جایگاه اصفهان در تراز قرآنی باشد.
وی خاطر نشان کرد: متولیان قرآنی استان ظرفیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و آموزشی را در این حوزه شناسایی، هدایت و حمایت کرده‌اند، اما باید در راستای دو رویکرد حرکت کنند؛ ابتدا تامین نیازهای مردم اعم از محصولات قرآنی و دوم همت مضاعف مسئولان در تقسیم نقشه راه قرآنی استان است، نمایشگاه باید به سمت دانشگاه معرفت شناسی و قرآنی حرکت کند و این جریان را به یک المپیاد ملی قرآنی در استان از طریق ایجاد یک شبکه هم سو تبدیل کند.
زرگرپور با بیان اینکه شاهد اتفاقات بسیار خوب و نوآورانه‌ای در این زمینه بوده‌ایم، گفت: این اتفاقات که باید در پیوندگاهی معرفی شود، عبارت است از کسب رتبه‌های ممتاز کشوری در بخش‌های مختلف، برپایی نهضت بزرگ جزء خوانی قرآن کریم در سراسر استان اصفهان، برپایی نهضت بزرگ جزء خوانی قرآن کریم که از شمالی ترین نقطه استان اصفهان(شهرستان آران و بیدگل) به صورت ملی و بین المللی در سحرگاه ماه مبارک رمضان پخش می‌شود، وجود پژوهشگران و محققان دانشگاه‌های علوم قرآنی و معارف اسلامی و تولیدات ویژه قرآنی از در مراکز معتبری مثل مرکز تحقیقات رایانه‌ای علوم دینی اصفهان و وجود کرسی‌های قرائت و تفسیر در جای جای این استان از جمله اتفاقات بسیار خوب و نوآورانه در اصفهان بوده است.
وی افزود: صدور پیام قرآن به خارج از مرزها، پیوند بیشتر جوانان با مفاهیم قرآنی و رسیدن 10میلیون جوان ایرانی به جایگاه واقعی حافظ قرآن که دغدغه و مطالبه مقام معظم رهبری بوده و است، توجه به پیوندهای فرهنگی و هنری به زیبایی‌های قرآن کریم، الگو سازی و مدل سازی برای معرفی شهرهای نمونه قرآنی استان و نگاه عدالت محور به فعالیت‌های قرآنی استان، رصد مجموعه رویدادی استان در شبکه‌های مجازی و در یک کلام حضور قرآن در ذهن، نگاه و باور تک تک هم استانی‌های عزیز از مولفه‌های هویت بخش، اثر گذار و با برکتی خواهد بود که باید در صدد تحقق آن باشیم. این نمایشگاه‌ها بهانه ای برای ورود به این دغدغه‌ها است

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار