پرواز پروانه‌های جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان

سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان در اصفهان آغاز به کار کرد.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ دبیر جشنواره شعار این دوره را "رویای کودکان سیل زده را بسازیم" بیان کرد و گفت: از 277 فیلم رسیده به دبیرخانه جشنواره، 36 اثر به بخش ملی راه یافت.

علیرضا تابش افزود: از 207 اثر رسیده به بخش بین الملل جشنواره هم 42 اثر از کشورهایی همچون آلمان ،اسپانیا وژاپن به بخش مسابقه راه یافته است .

وی به راه اندازی بخش وب سری برای نخستین بار در این جشنواره اشاره کرد و گفت: در بخش وب سری جشنواره امسال 39 عنوان اکران می شود .
دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان اصفهان افزود: خانواده ها برای تماشای فیلم های این جشنواره می توانند از فردا فرزندانشان را به پردیس های سینمایی ساحل، چهارباغ، سیتی سنتر، بهمن و اصفهان ببرند.

دبیر سی ودومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان ونوجوانان راه اندازی سینما سیار رایگان و نمایش آثار خاطره انگیز کودک و نوجوان در 143 نقطه کشور بویژه مناطق سیل زده، مرزی و محروم، اکران فیلم های جشنواره در 26 استان و مراسم بزرگداشت سه چهره سرشناس سینمای کودک همچون مریم سعادت، مهین جواهریان و علیرضا رضاداد را از جمله برنامه های جشنواره بیان کرد.
تابش با بیان اینکه از آثار ملی در بخش پویا نمایی کوتاه 12 فیلم ،کوتاه داستانی 10 فیلم ،پویانمایی سینمایی 6 فیلم ،بلندداستانی 7 و سنمایی 7 فیلم و دربخش وب سری هم 39 عنوان اکران می شود گفت: آثار بین المللی نیز در بخش کوتاه انیمیشن 11 فیلم ،کوتاه داستانی 9 فیلم، سینمایی 12 وانیمیشن سینمایی 10 فیلم اکران می شود.
وی افزود: امسال نیز طبق روال سال های گذشته از بین 510 کودک و نوجوان علاقه مند به داوری و طی برگزاری آزمون 150 کودک و نوجوان به مرحله مصاحبه حضوری دعوت شدند که در نهایت با مصاحبه و بررسی های صورت گرفته 32 نفر به عنوان داور کودک و نوجوان انتخاب شدند .
برپایی 12 کارگاه فیلم سازی و برگزاری سومین المپیاد فیلم سازی نوجوانان با رویکرد ایده سازی با حضور بازیگران و فیلمسازان پیشکسوت کشور از برنامه های جنبی جشنواره است .

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار