در شرایط کرونا خانواده و جامعه دو ساماندهی امور نوجوانان و جوانان هستند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست ساماندهی امور جوانان این شهرستان گفت: در شرایط کرونایی، خانواده و جامعه دو بال ساماندهی امور نوجوانان و جوانان هستند.

وی به الزام سواد رسانه‌ای شهروندان در عصر کرونایی تاکید کرد و اظهار داشت: پرهیز از اخبار ناامیدکننده و اشتراک آن در شبکه‌های مجازی در شادابی روحی نوجوانان و جوانان در این شرایط کرونایی مهم ارزیابی می‌شود.
فرماندار شهرستان آران و بیدگل با اشاره به دسترسی زودهنگام کودکان و نوجوانان به اینترنت و گوشی تلفن همراه با توجه به الزام استفاده آنان از شبکه‌های مجازی برای فراگیری مطالب آموزشی و درسی گفت: آشنایی و استفاده از قابلیت فناورانه رسانه‎ها با ارتقای «سواد رسانه‌ای» برای دانش‌آموزان یک ضرورت است.
وی اظهار داشت: چرایی و چگونگی استفاده از فناوری رسانه، مواجهه انتقادی با پیام و محتوای رسانه، تولید محتوای اثربخش رسانه‌ای و آشنایی با تاثیرات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و اقتصادی رسانه از بخش‌های مهم سواد رسانه‌ای می‌شود.
دکتر بایبوردی، بخشی از هراس اجتماعی در دوران شیوع کرونایی را ناشی از عدم مهارت سواد رسانه‌ای شهروندان ذکر کرد و افزود: مردم برای پاسخ به سوالات و نگرانی‌های خود و همین‌طور رفع ابهام‌ها به رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی مراجعه می‌کنند که در صورت مسلط نبودن به مهارت سواد رسانه‌ای با مشکل مواجه می‌شوند.
وی بر ضرورت بهره‌گیری از زیرساخت‌های دولت الکترونیک در دوران شیوع کرونا تاکید کرد و ادامه داد: برای استقرار حکمرانی خوب و عملیاتی نمودن اصول حکمرانی خوب در پاندومی یا همه‌گیری کرونا باید برنامه‌ریزی شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار