۹۰ درصد مصوبات شورای فرهنگی عمومی کاشان عملیاتی شده است

فرماندار ویژه شهرستان کاشان اظهار داشت: حدود ۹۰ درصد مصوبات شورای فرهنگ عمومی در این شهرستان عملیاتی شده است.


علی اکبر مرتضایی گفت: "یکی از مناسباتی که مردم کاشان خاطره ماندگاری با آن را دارند روز ۱۲ آبانماه که به روز ایثار و شهادت نامگذاری شده است و در آن روز ۹۶ شهید کاشانی دوران هشت سال دفاع مقدس به وسیله مردم دیار مومنان کاشان تا منزلگاه ابدی در سال ۱۳۷۳ تشییع شدند."
وی با بیان اینکه کاشان برای دو سال به عنوان پایتخت نهج البلاغه ایران انتخاب شده است، ابراز داشت: "در تلاش هستیم تا دانشکده نهج البلاغه را در کاشان تاسیس کنیم که این موضوع می تواند باعث تمایل و علاقه بیشتر محققین و پژوهشگران برای مطالعه این کتاب ارزشمند مولای متقیان حضرت علی(ع) باشد."
فرماندار کاشان از برگزاری ۵۰ جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان تا به امروز خبر داد و تصریح کرد: "این جلسات ۲۷۱ مصوبه خروجی داشته است که از این میزان حدود ۹۰ درصد مصوبات یعنی ۲۴۲ مصوبه عملیاتی شده است."
وی با بیان اینکه این مصوبات بر اساس سرفصل های ابلاغی شورای فرهنگ عمومی کشور است، خاطرنشان کرد: "از جمله مباحثی که مطرح شده است در حوزه خانواده، آسیب های اجتماعی، فضای مجازی، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، حجاب و عفاف و ... می باشد."
مرتضایی با اشاره به لزوم استاندارد سازی مصوبات شورا بیان داشت: "رصد برخی از شاخص های مهم فرهنگی، تصویب روزهای ویژه و مناسبت های خاص، تدوین منشور شهروندی دارالمومنین کاشان و هدف گذاری درباره چشم انداز فعالیت های فرهنگی، هنری و دینی در حوزه فرهنگ عمومی از جمله تصمیمات این شورا بوده است".
وی با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی و خدماتی شهرستان لازم است به منظور ارج نهادن به پایتختی نهج البلاغه ایران در کاشان فعالیت های درون سازمانی خود را با این موضوع هماهنگ کنند، افزود: از دستگاه های اجرایی می خواهیم در زمینه فعالیت های برون سازمانی نیز اقدامات شایسته ای را انجام دهند.
در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان نیز گفت: هم افزایی دستگاه های عضو شورای فرهنگ عمومی عامل مهمی در نتایج حاصله شورا به شمار می رود.
نمکی افزود: راهکارهای همکاری مؤثر دستگاه های اجرایی شهرستان در خصوص اجرایی شدن طرح های پایتخت نهج البلاغه ایران با دو رویکرد برنامه های درون دستگاهی و برون دستگاهی مورد انتظار است.
در وبینار شورای فرهنگ عمومی اصفهان و شهرستان های استان با حضور آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، دکتر رضایی استاندار اصفهان و دکتر موالی زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور که در تاریخ 10/8/99 همزمان در سراسر استان برگزار شد، فرماندار ویژه کاشان گزارش شورای فرهنگ عمومی این شهرستان را ارائه داد.
در انتهای این نشست و در آستانه فرارسیدن ۱۲ آبان‌ماه، روز ایثار و شهادت کاشان، با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، از تابلونگاره یادبود این روز رونمایی شد.

شایان ذکر است در ۱۲ آبان‌ماه سال ۷۳ تعداد ۹۶ شهید تازه تفحص شده که در مناطقی همچون فکه، طلاییه، جزیره مجنون و شلمچه و در عملیات‌های مختلف به درجه رفیع شهادت رسیده بودند بر روی دستان مردمان دیار مومنان تشییع و به خاک سپرده شدند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار