هنر، در خدمتِ کودکان کار

موزه هنرهای معاصر اصفهان شب گذشته، برای نخستین بار میزبان نمایشگاه و حراج آثار هنری «رویای کودکان» در حمایت از تحصیل، سلامتی و بیمه عمر کودکان کار بود.

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان در گفت و گو با ایسنا-منطقه اصفهان، اظهار کرد: بنای موزه هنرهای معاصر بر این است که در عین احترام به هنرهای دیگر، به هنر معاصر بپردازد و یکی از رفتارهای حرفه ای این حوزه، برپایی نمایشگاه هایی برای حراج آثار هنری است.
مهدی تمیزی ادامه داد: نخستین حراج آثار هنری اصفهان، 30 مرداد ماه در این موزه رقم خورد تا در آن، آثاری که به معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تعلق داشت به فروش گذاشته شود و خوشبختانه شب گذشته، بیش از 80 قطعه اثر نیز به نفع کودکان کار در این حراجی به فروش رسید.
وی افزود: اساس این حراجی بر رفتار خیرخواهانه بوده، به این شکل که 25 درصد از عواید فروش آثار به هنرمند و 75 درصد آن به حمایت از کودکان نیازمند به ویژه کودکان کار اختصاص یافته و شهرداری اصفهان به عنوان برگزار کننده این رویداد هیچ انتفاعی از آن نبرده است.
تمیزی خاطر نشان کرد: سایر آثاری که در حراجی به فروش نرسیده، بعد از پلاک شدن به مراکز و نهادهای مرتبط با کودکان نیازمند اهدا خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار