حفاری تونل‌های خط دوم متروی اصفهان از مرز هزار متر گذشت

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان گفت: حفاری مجموع دو تونل خط دوم متروی اصفهان (مسیر دارک شهرک امام حسین(ع) به میدان امام علی(ع))، از مرز هزار متر گذشت.

محمدرضا بنکدار در گفت و گو با ایمنا با اشاره به روند حفاری تونل خط دوم قطارشهری اصفهان اظهار کرد: پس از آغاز عملیات حفاری تونل خط دوم قطار شهری اصفهان(مسیر دارک شهرک امام حسین(ع) به میدان امام علی(ع))، در حال حاضر ماشین مکانیزه حفار(TBM) در دو تونل شرقی و غربی از شمال شرق اصفهان مشغول حفاری مکانیزه بوده و اتفاقات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی افزود: حفاری تونل غربی از اسفند سال ۹۷ و حفاری تونل شرقی نیز از اردیبهشت سال ۹۸ آغاز شد و با وجود موانع بسیار، در حال حاضر این عملیات عمرانی با سرعت پیش می‌رود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان افزود: میزان حفاری و سگمنت‌گذاری دستگاه مکانیزه حفار دو تونل (مسیر دارک شهرک امام حسین(ع) به میدان امام علی(ع))از مرز یک کیلومتر گذشت و طول حفاری در تونل غربی به بیش از ۸۰۰ متر و تونل شرقی به بیش از ۲۰۰ متر رسیده است.

وی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و با توجه به مسافت باقی‌مانده تا ایستگاه زینبیه، به زودی TBM وارد ایستگاه زینبیه که به عنوان نخستین ایستگاه بعد از ایستگاه دارک شهرک امام حسین(ع) است، می‌شود.

بنکدار با بیان اینکه به زودی حفاری تونل خط دوم قطار شهری از سمت غرب اصفهان نیز انجام می‌شود، گفت: از سمت غرب شهر به سمت میدان امام علی(ع) در آینده نزدیک حفاری تونل به صورت تونل تک چشمه انجام خواهد شد، این حفاری از ایستگاه مدرس نجفی در کهندژ تا میدان امام علی(ع) با یک تی بی ام تک چشمه به قطر ۹ متر صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به عملیات عمرانی ایستگاه‌های خط دوم به موازات حفاری تونل خاطرنشان کرد: همزمان با حفاری تونل، حفاری و ساخت ایستگاه‌های خط دوم قطار شهری در جبهه‌های مختلف انجام می‌شود البته هم‌اکنون فعالیت عمرانی پنج ایستگاه دارک(شهرک امام حسین(ع))، زینبیه، عاشق اصفهانی، عمان سامانی و لاله خط دوم قطار شهری اصفهان در حال اجرا است.

به گزارش ایمنا ، خط دوم قطار شهری اصفهان از ایستگاه دارک شهرک امام حسین(ع) در شمال شرق اصفهان آغاز می‌شود و با عبور از ایستگاه‌های حرم زینبیه، عاشق اصفهانی، عمان سامانی، لاله، شاهد، طوقچی، ابن سینا، امام علی(ع)، حافظ، آمادگاه، امام حسین(ع)، خلجا، چهارسو، شهید خرازی، کهندژ، جاوان، صمدیه، رهنان، پیام نور، شمس و ماربین، به خمینی‌شهر می‌رسد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار