ربیعی: برخی افزاش قیمت‌ها به این علت بود که نتوانستیم ارز را به موقع وارد کنیم

سخنگوی دولت گفت: برخی افزایش قیمت‌ها به دلیل بود که نتوانستیم ارز را به موقع وارد کنیم و کالاها دیر وارد کشور شدند و با تمهیدات انجام شده، استفاده از ارز صادراتی و تهاتر و نهاده‌هایی که بر قیمت مرغ و تخم مرغ تأثیر داشت، مورد توجه قرار گرفت.

علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران که در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در نهاد حیاط مجموعه نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، طی سخنانی درباره تاکید رهبر معظم انقلاب درخصوص رصد و کنترل قیمت‌ها و برنامه دولت برای انجام این مهم اظهار داشت: خوشبختانه این موضوع در دستورکار در چند جلسه اخیر ستاد اقتصادی دولت بود.
وی افزود: برخی افزایش قیمت‌ها به دلیل بود که نتوانستیم ارز را به موقع وارد کنیم و کالاها دیر وارد کشور شدند و با تمهیدات انجام شده، استفاده از ارز صادراتی و تهاتر و نهاده‌هایی که بر قیمت مرغ و تخم مرغ تأثیر داشت، مورد توجه قرار گرفت. با تصمیمی که درباره گمرک اتخاذ شد و با ارز نیمایی و تمهیدات بانک مرکزی گشایشی در این‌زمینه صورت گرفت.
سخنگوی دولت با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار جلسات خود را پیوسته برگزار می‌کند، اضافه کرد: تقسیم کاری بین وزارت جهاد کشاورزی و صمت صورت گرفته تا زنجیره تولید را یکدست شود. عرضه مرغ و تخم مرغ در بازار سوی جهاد کشاورزی انجام خواهد شد و فکر می‌کنم در روند تاثیر داشته باشد.
ربیعی گفت: با اختیارات داده شده و هماهنگی‌های صورت گرفته، بخشی از مشکلات در حال مرتفع شدن است. 25 هزار تن برنج ترخیص شده و الحمدلله ذخیره‌سازی ما وضع مناسبی دارد. در فکر میوه و اقلام شب عید هستیم.
وی هم‌چنین در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اساسا شورای عالی امنیت ملی مصوبه‌ای‌ درباره تعطیلی و‌ قرنطینه نداشته و‌ اینکه مطرح شده چنین مصوبه‌ای وجود دارد، درست نی

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار