سومین جشنواره فرهنگی قنات و قالی میمه برگزار شد

سومین جشنواره قنات و قالی میمه با هدف تبیین گردشگری و جذب سرمایه‌گذار در این شهر برگزار شد.

به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان در شاهین‌شهر، فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه شامگاه گذشته (پنجشنبه) با اشاره به فرصت‌های غنیِ تاریخی، تمدنی و فرهنگی در شهرستان گفت: بخش میمه از فرصت‌های قابل توجهی برخوردار است و رسانه‌ها در تبیین و معرفی زمینه‌‌های بهره‌برداری از آن‌ها نقش بسزایی دارند. اسفندیار تاجمیری با اشاره به سومین جشنواره قنات و قالی میمه آن‌ را واجد بار فرهنگی و اجتماعی دانست و ابراز امیدواری کرد: این جشنواره‌ها بتواند در آشنایی و آگاهی افکار عمومی در سطح ملی و استانی در خصوص فرصت‌ها، امکانات گردشگری تاریخی و زیرساخت‌های بخش میمه موثر باشد.
وی بر حمایت دولت از کارآفرینان تاکید کرد و ادامه داد: مدیریت اجرایی شهرستان و هم‌چنین استان آمادگی کامل برای حمایت، پشتیبانی و اعطای تسهیلات لازم در امر خطیر اشتغال و سرمایه‌گذاری در خدمات فرهنگی و اجتماعی را دارد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز به دو قنات ثبت جهانی یونسکو در بخش میمه اشاره کرد و گفت: علاوه بر قنات مزدآباد میمه و وزوان، آئین‌ها، سنت‌های غنی و کهن فرهنگی و تاریخی بسیاری در این منطقه وجود دارد.
فریدون الهیاری تصریح کرد: ثبت ملی آثار ناملموس علاوه بر ایجاد زمینه خودباوری، توجه به ماهیت ملی_ایرانی و همچنین توسعه گردشگری در بخش میمه، امکان ایجاد یک اقتصاد خود بنیان مبتنی بر ظرفیت‌های بومی و محلی را فراهم‌ می‌کند.
وی برگزاری جشنواره‌ها را حاصل مدیریت اجرایی و شهری خوب در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دانست و ابراز امیدواری کرد: با حمایت و همیاری آحاد مردم و برگزاری منظم جشنواره‌ها می‌توانیم شاهد ایجاد فصل گردشگری به صورت ثابت در تقویم گردشگری کشور باشیم.
در این جشنواره ۴ اثر ناملموس با عنوان؛ مهارت سنتی ساخت طبل عزاداری میمه در خانواده توکلی، گویش میمه، طبالی در سوگواری امام حسین (ع)، آئین شاطران میمه معرفی و رونمایی شد.
در حاشیه این جشنواره نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی و سنتی بخش میمه و سایر شهرستان‌های استان اصفهان برپا شد. همچنین از سرود میمه نیز رونمایی شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار