برپایی نخستین نمایشگاه خودروهای کلاسیک در شهر گز برخوار

برای نخستین بار در شهر گز برخوار به همت کمیته کلاسیک هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان و شهرداری گز برخوار نمایشگاهی از خودروهای کلاسیک آلمانی برگزار شد.

رئیس کمیته کلاسیک هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه اصفهان در شاهین‌شهر، اظهار کرد: علاوه بر احیا و صیانت از خودروهای کلاسیک، تشویق و ترغیب آحاد مردم به خرید، حفظ و نگهداری این نوع خودروها از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه‌ها است.

وی به عضویت ایران در کمیته کلاسیک بین‌المللی و کانون جهانگردی اتومبیلرانی اشاره کرد و افزود: این عضویت حاصل تلاش در ده سال گذشته کمیته کلاسیک است و اکنون نیز در تلاش ثبت و شناسنامه‌دار کردن خودروهای کلاسیک هستیم.

علی سمندریان، کمیته کلاسیک استان اصفهان را کمیته شماره یک کشور دانست و افزود: کمیته کلاسیک استان اصفهان بزرگ‌ترین و فعال‌ترین کمیته در کل کشور است.

همچنین نایب رئیس شورای اسلامی شهر گز برخوار به موقعیت جغرافیایی این شهر اشاره کرد و گفت: شهر گز برخوار با توجه به این پتانسیل‌ها به برندی در صنعت نمایشگاهی خودرو تبدیل شده است.

مصطفی حکیمیان افزود: مدیریت شهری و شهرداری شهر گز برخوار با توجه به پتانسیل‌های بالقوه در شهر، این گردهمایی را برای رونق در صنعت نمایشگاهی خودروهای شهر برگزار کرد.

وی با اشاره به حمایت استانداری اصفهان در احداث اولین و تنها شهرک نمایشگاهی خودرو استان در شهر گز برخوار، ادامه داد: قطعه زمین ۶۰هکتاری برای احداث شهرک نمایشگاهی خودرو پیش‌بینی شده ‌است که داشتن مالکیت خصوصی در برخی از قسمت‌های آن روند احداث را با مشکل و کندی روبرو کرده‌ است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گز برخوار گفت: امیدواریم به زودی مشکلات مالکیت خصوصی این زمین‌ها حل شود.

حکیمیان تصریح کرد: مدیریت شهری و شهرداری گز برخوار در تلاش است تا پایان امسال، کلنگ احداث این شهرک در زمین‌های پیش‌بینی شده به زمین زده شود‌.

وی با اشاره به ۱۰۰ برند نمایشگاهی خودرو داخلی و خارجی مستقر در گز برخوار گفت: برای اولین بار خودروهای کلاسیک آلمانی در این شهر به‌ نمایش گذاشته شده است با این هدف که علاوه‌ بر یادآوری پتانسیل و توان این شهر در زمینه احداث شهرک نمایشگاهی بین‌المللی خودرو بتواند موجب رونق نمایشگاه‌های در حال فعالیت شود و نشاط اجتماعی و پویایی در تفحص تاریخچه خودروها را در بین جوانان ایجاد کند.

در این نمایشگاه نیم‌روزی خودروهای قدیمی و کلاسیک، ۶۰ دستگاه خودرو محصولات آلمانی تولیدات سال‌های ۱۹۴۹ تا ۱۹۸۲ میلادی به نمایش گذاشته شد. این خودروها دارای مالکیت خصوصی بودند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار