عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان رایگان شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان علاوه بر اعلام این خبر که عضویت در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان روز ۲۴ آبان ماه رایگان است، دربارۀ افتتاح سه کتابخانه جدید در استان و دیگر برنامه‌هایی که توسط این اداره کل، به مناسبت هفتۀ کتاب، کتاب‌خوانی تدارک دیده‌شده، جزئیاتی را بیان کرد.

امیر هلاکویی به ایسنا گفت: هفتۀ کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار از امروز آغاز می‌شود و به همین مناسبت، هر فرد تنها با ارائۀ یک کارت شناسایی معتبر و یک قطعه عکس می‌تواند عضو کتابخانه‌های عمومی استان شود.
وی یادآور شد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، کسانی که قصد استفاده از فرصت عضویت رایگان را دارند، باید روز شنبه ۲۴ آبان ماه با مراجعه به سامانه یکپارچه مدیریت کتابخانه‌های عمومی به آدرس http://www.samanpl.ir، فرم درخواست ثبت‌نام را تکمیل کنند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان خاطرنشان کرد: هر فرد با عضویت سراسری در یکی از کتابخانه‌های عمومی استان، می‌تواند از خدمات امانت همه کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور بهره‌مند شود.
هلاکویی دربارۀ برنامه‌هایی که اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان برای هفتۀ کتاب و کتاب‌خوانی و کتابدار در نظر گرفته گفت: طی این هفته برنامه‌های متعددی در سطح کشور پیش‌بینی‌شده، ازجمله بزرگداشتی برای تجلیل از برگزیدگان کشوری حوزه کتاب و کتاب‌خوانی و کتابداری و ما نیز روز ۲۷ آبان ماه این بزرگداشت را در سطح استان برگزار خواهیم کرد.
وی ادامه داد: به‌واسطۀ اجرای طرح نذر کتاب، تاکنون ۸۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌ها هدیه کرده‌ایم و از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه نیز، سه کتابخانه جدید را در شهر ابریشم، آران و بیدگل و روستای هفشجان (تیران و کرون) افتتاح خواهیم کرد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان تقدیر از برگزیدگان جشنواره‌های رضوی، غدیر و دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی و کتابدار دانست و گفت: فراخوان دو جشنوارۀ جدید نیز هم‌زمان با آغاز این هفته منتشر می‌شود؛ نخست جشنواره‌ای به نام یار مهربان که ویژه مادران شهداست و دوم، جشنواره‌ای به نام نذر صدا که می‌کوشد با کشف استعداد، توانمندسازی و آموزش، از ظرفیت شرکت‌کنندگان برتر خود برای تولید کتاب‌های گویا ویژه روشندلان و عموم مخاطبان استفاده کند.
هلاکویی تصریح کرد: به‌طور کل حدود ۵۶۰ برنامۀ فرهنگی برای این هفته در نظر گرفته‌شده که توسط کتابخانه‌های عمومی ۲۴ شهرستان اصفهان، در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار