عرب‌براقی: مشخص نیست سهرابی با چه معیاری به عنوان رئیس دپارتمان داوری انتخاب شده است

داور فوتبال کشورمان گفت: مشخص نیست داوری که تا الان در ورزشگاه آزادی قضاوت نکرده است، با چه معیاری به عنوان رئیس دپارتمان داوری انتخاب شده است.

امیر عرب‌براقی، داور لیگ برتر فوتبال کشورمان درمورد حذف نامش از لیست داوران بین‌المللی گفت: یک اتفاق باور نکردنی در طول این هفته برای من رخ داده است که توضیح این موضوع برای من، هم سخت است و هم این که تبدیل به یک اتفاق خنده دار شده است. روز چهارشنبه من در کلاس آنلاین AFC شرکت کرده بودم و بعد از کلاس متوجه شدم لیست بین المللی داوران دگرگون شده و اتفاقاتی رخ داده است که باور کردنی نیست. دوستان یک بار فغانی را از لیست خارج کردند و آن لیست را به شکل رسمی روی سایت فدراسیون فوتبال ایران قرار ندادند و بعد از این که فغانی به لیست اضافه شد، روی سایت فدراسیون قرار گرفت.
او ادامه داد: وقتی فغانی با فشار‌های ایجاد شده به لیست بازگشت، مسئولان تصمیم گرفتند یک نفر دیگر در لیست بماند و من که از سال گذشته سابقه حضور در دوره‌های آسیایی را داشتم کنار گذاشتند. من اگر در این لیست حضور نداشته باشم، تمام دوره‌های حضورم در کلاس‌های آسیایی پاک خواهد شد. ما که در زمان ریاست تاج وارد لیست آکادمی شدیم، تعهدمان این بود که بعد از ۳ سال وارد لیست بین المللی شویم و بدون هزینه ارزی برای کشورمان قضاوت کنیم.
عرب‌براقی در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع را مسئولان فدراسیون فوتبال در میان گذاشته است گفت: مهدی محمدنبی همراه با تیم ملی ایران در بوسنی حضور داشت و بعد از بازگشتش هنوز موفق نشده ام با او صحبت کنم. قرار است امروز با او صحبت کنم تا در مورد اتفاقاتی که رخ داده است، شفاف سازی صورت گیرد. مسئولان حاضر در کمیته داوران بسیار باهوش هستند، سهرابی در این موضوعات یک مغز متفکر است و در این مورد بسیار زیرکانه عمل کرده است. او لیست را چهارشنبه بعد از ظهر منتشر کرد که ۲ روز بعدش تعطیل باشد. محمد نبی در آن زمان در کشور حضور نداشت.
او ادامه داد: زمانی که من از سهرابی پرسیدم دلیل و معیار فنی برای این تصمیم چه بوده است، او دائما درمورد داوران دیگر که در لیست بین المللی حضور دارند، توضیح می‌دهد. او می‌گوید شما ۲۸ سال سن دارید و آن نفری که در لیست باقی مانده است، ۳۴ سال دارد و گناه دارد در لیست نباشد. من واقعا نمی‌فهمم این حرف چه معنایی می‌دهد.
داور فوتبال کشورمان در مورد تبعات این تصمیم گفت: من در این شرایط اقتصادی کشور، بدون اینکه ارزی از کشور خارج شود در کلاس‌ها شرکت کردم، مانند درختی که نهالش کاشته شده و حال، زمان محصول دادنش است؛ چنین کاری با من انجام داده اند. حال دارند کاری می‌کنند که از کشور ارز خارج کنند و با هر کسی در مورد این موضوع صحبت کنید، همه چیز مشخص خواهد شد.
او در پاسخ به این سوال که آیا موضوع محرومیتش صحت دارد گفت: فکر کنم صحت دارد و الان ۲ هفته است که هیچ بازی برای قضاوت به من داده نشده است. با حضور سهرابی در دپارتمان داوری، این موضوع برای من مشخص شده بود. سهرابی سر یک موضوع با فغانی اختلاف داشت که در زمان مناسب به آن خواهم پرداخت. این دوستان هر زمانی که زورشان به فغانی نرسید، سعی کردند سر من خالی کنند و تا الان ماموریتشان را بسیار خوب انجام داده اند. داوری که تا الان در ورزشگاه آزادی قضاوت نکرده است، مشخص نیست با چه معیاری به عنوان رئیس دپارتمان داوری انتخاب شده است. جالب این است که این آقا مرا مورد تمسخر قرار می‌دهد و می‌خندد. من می‌گویم این ۴ سالی که در دوره‌های آسیایی شرکت کرده‌ام، بی نتیجه می‌ماند و باعث ایجاد هزینه اضافی می‌شود؛ او در جواب به من می‌گوید برو و از اول آغاز کن، خدا بزرگ است.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار