«زینبیه» مرکزی برای گردشگری زیارتی

اهالی منطقه ۱۴ اصفهان با حضور جمعی از مسئولان شاهد بهره برداری از چند پروژه عمرانی در این منطقه از شهر اصفهان بودند، منطقه‌ای که برچسب محرومیت بر پیشانی آن خورده اما قرار است رنگ آبادانی و توسعه را بگیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، شامگاه شنبه مراسم افتتاح و بهره‌برداری خیابان منتظر المهدی و کلنگ‌زنی ایستگاه آتش‌نشانی در منطقه 14 با حضور مسئولان برگزار شد.

در این جشن محلی که با استقبال اهالی منطقه 14 برگزار شد، مدیر منطقه با اشاره به پیشرفت و آبادانی منطقه، اظهار داشت: منطقه 14 دیگر عقب نگه داشته شده نیست و به منطقه‌ای کاملاً عمرانی و کارگاهی تبدیل شده است.

علی شمس افزود: همه مردم شاهد حمایت‌های شهرداری اصفهان و اعضای شورای شهر هستند کلمه محروم از منطقه زینبیه حذف شده و به منطقه در حال توسعه تبدیل شده است.

مدیر منطقه 14 شهرداری اصفهان گفت: همه این پروژه‌ها تقدیم مردم فهیم منطقه شده که در سالیان گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و امروز تمام مردم درک کردند که منطقه 14 با وجود حمایت‌های شهرداری و شورای شهر دیگر منطقه محروم نیست.

در ادامه برنامه رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک به مناسبت هفته دولت، اظهار داشت: یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی‌ می‌دارم، از اینکه شما مردم همراهان خوبی برای مدیریت شهری هستید، سپاسگزارم.

علیرضا نصراصفهانی افزود: یکی از مباحثی که باید امروز به آن افتخار کنیم و در راس امور است، افزایش اعتماد مردم منطقه است و ما این اتفاق را به عنوان یک سرمایه اجتماعی ارج می‌نهیم و از بانیان آن سپاسگزاری می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهروندان منطقه 14 مستحق خدمت هستند، گفت: همه ما باید به خدمت‌گزاری به این مردم افتخار کنیم و تلاش ما بر این باشد که آنچه که امروز در نقاط شهر اصفهان برای شهروندان ما احداث شده در این منطقه روز به روز خودش را نشان دهد و در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و عمرانی تحقق پیدا کند.

وی تصریح کرد: روزی در دفتر شورای شهر سوم با صحنه‌ای مواجه شدم، عده‌ای از مردم منطقه 14 طومار بزرگی در دست داشتند و از من خواستند که اسم خیابان زینبیه عوض شود و اسامی پیشنهادی را هم آورده بودند، در پاسخ به سوال علت تغییر نام خیابان زینبیه، دلایلی را مطرح کردند و گفتند نام زینبیه بیانگر فقر، نیاز و محرومیت است و با تغییر نام شاید بتوانیم اتفاقات خوبی را در این منطقه رقم بزنیم.

نصر ادامه داد: در آن روز وقت زیادی برای توجیه آنان صرف کردم که درمان درد شما تغییر نام خیابان نیست و باید به دنبال احقاق خود باشید به جای اینکه به دنبال تغییر نام خیابانتان باشید، تغییر رویکرد ایجاد کنید و از مسئولان بخواهید حق و حقوقتان مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه افراد از تغییر نام خیابانشان منصرف شدند، اظهار داشت: قدم‌های خوبی در این راستا برداشته شد و مدیریت شهری به این منطقه توجه خاص و ویژه داشت و تا به امروز شهردار جوان و سختکوش منطقه 14 با بانگ بلند اعلام می‌کند منطقه زینبیه از محرومیت خارج شده و ما از این موضوع بسیار شادمانیم و امیدوارم با پیگیری، مشارکت و قدردانی شما، شرایط به بهترین شکل ممکن رقم بخورد.

در پایان جلسه، شهردار اصفهان با بیان اینکه هدف شهرداری توزیع عادلانه منابع ثروت و امکانات برای تمام شهروندان اصفهانی است، گفت: مناطق کم برخوردار شهر برای دریافت خدمات باید در اولویت قرار گیرند.

نوروزی تصریح کرد: چندین بار از فعالیت‌های بزرگ عمرانی در منطقه14 بازدید کردم و هر بار بیشتر برای حضور در این منطقه به دلیل فعالیت‌های عمرانی گسترده علاقمند شدیم.

به گزارش تسنیم، در این مراسم خیابان منتظرالمهدی به طول 350 متر و عرض 24 متر پس از 5 ماه از آغاز عملیات عمرانی با صرف اعتبار 167 میلیارد و 800 میلیون ریال در منطقه 14 به بهره‌برداری رسید و همچنین همزمان با آن کلنگ ایستگاه آتش‌نشانی منطقه با بودجه 10 میلیارد تومان اعتبار زده شد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار