۵۶ طرح میراث فرهنگی در اصفهان به بهره برداری می‌رسد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان اصفهان از بهره برداری ۵۶ طرح در حوزه های سرمایه گذاری و گردشگری و اجرای ۱۶ برنامه فرهنگی بخش صنایع دستی این خطه در هفته دولت خبر داد.

فریدون اله یاری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای بهره برداری ۴۴ طرح در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری و ۱۲ طرح در حوزه گردشگری یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی اظهار داشت: این طرح‌ها شامل یک هتل در آران و بیدگل، ۱۲ اقامتگاه سنتی با نجات بخشی خانه‌های تاریخی در شهر ابوزید آباد آران و بیدگل و روستای فوداز در نایین، شهر تودشک در شرق شهرستان و شهر اصفهان است.

اله یاری درباره طرح‌های سرمایه‌گذاری خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۴۴ اقامتگاه بومگردی با هدف توسعه متوازن گردشگری در استان فعال شدند و در هفته دولت نیز ۲۹ اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان‌های اصفهان ، سمیرم، خور و بیابانک و آران و بیدگل به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته اله یاری همچنین یک محوطه گردشگری در شهرستان سمیرم و یک منطقه نمونه گردشگری در شهرستان فریدون‌شهر به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان اصفهان اضافه کرد: با افتتاح این مجموعه ها هزار و ۵۷ تخت و ۳۸۶ اتاق به ظرفیت اقامت استان افزوده و برای ۲۶۵ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

وی گفت: امسال در هفته دولت با موافقت شورای صدور مجوز دفاتر خدمات مسافرتی و با همت بخش خصوصی، هشت دفتر خدمات مسافرتی در اصفهان، کاشان و آران و بیدگل به بهره برداری می‌رسد.

اله یاری افزود: همچنین در هفته دولت امسال شاهد افتتاح یک مجتمع خدمات بین راهی در محور گردشگری شرق استان در شهرستان نایین و افتتاح سه سفره خانه سنتی در شهرستان های اصفهان و خمینی شهر هستیم.

وی تصریح کرد: برای طرح های گردشگری استان در مجموع ۲۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه شده است.

اجرای ۱۶ طرح فرهنگی و هنری در حوزه صنایع دستی استان اصفهان

اله یاری گفت: با برنامه ریزی حوزه معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان، شاهد افتتاح چهار کارگاه صنایع دستی در شهرستان های خوانسار و تیران و کرون و برپایی ۱۰ نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان‌های اصفهان، نطنز ، کاشان ، فلاورجان و شاهین شهر و میمه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: برخی از این نمایشگاه‌ها همچون صنایع دستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه در جنب جشنواره‌های گردشگری بر پا می شود که نقش مهمی در افزایش نشاط اجتماعی و بهره برداری فرهنگی مردم خواهد داشت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار داشت: در هفته دولت امسال ۲ بازارچه صنایع دستی در کاشان و فولادشهر از توابع شهرستان لنجان افتتاح می شود.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های وزوان، مزد آباد و مون به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران خارجی و داخلی است.

این خطه دارای ۹۰ هتل و ۶۵ مهمانپذیر است که از این تعداد، ۵۷ هتل و ۳۰ مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد. همچنین در این استان بیش از ۶۰۰ خانه تاریخی وجود دارد که بیش از نیمی از آنها در شهر اصفهان قرار دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار