تلاش برای افزایش روزهای بدون حادثه در جاده های استان

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان به مناسبت 29 آبان که به نام روز بدون حادثه نامگذاری شده گفت: سالانه 16 تا 17 هزار فوتی در تصادفات جاده ای را شاهد هستیم و این در حالی است که  این آمار نسبت به سرانه جمعیتی کشور بسیار زیاد است.

تلاش برای افزایش روزهای بدون حادثه در جاده های استان

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان به مناسبت 29 آبان که به نام روز بدون حادثه نامگذاری شده گفت: سالانه 16 تا 17 هزار فوتی در تصادفات جاده ای را شاهد هستیم و این در حالی است که این آمار نسبت به سرانه جمعیتی کشور بسیار زیاد است.
محمدعلی صلواتی تصریح کرد: کشور ما در مجموع جز کشورهای با تصادف بالا به حساب می آید به همین منظور بررسی چالش ها و نقاط ضعف حمل و نقل و نحوه خدمت رسانی مورد ارزیابی قرار گرفت.
او ادامه داد: یکی از عواملی که نقش موثری می تواند در کاهش تصادفات جاده ای داشته باشد بحث مدیریت واحد دستگاه های مرتبط با سوانح است و هماهنگی دستگاه ها با یکدیگر ضرورتی است که در راستای کاهش حوادث قطعا باید به آن پرداخته شود.
صلواتی خاطر نشان کرد: بدون شک در صورتی که هماهنگی در سطح مدیریت حوادث داشته باشیم اثر خود را در رعایت قوانین مردم می گذارد.
او با بیان اینکه یکی از اهدافی که سال ها به دنبال تحقق آن بوده ایم ایجاد مرکز مدیریت واحد بحران و سوانح است اضافه کرد: برنامه ریزی های لازم انجام شده تا در 29 آبان ماه که به روز بدون حادثه نام گذاری شده هیچگونه حادثه ای را در جاده های استان نداشته باشیم.
معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان توضیح داد: عملیات مشترک تمام دستگاه های مرتبط با امنیت حمل و نقل در جاده ها مستقر شدند تا به یک روز بدون حادثه در جاده ها عینیت بخشیده شود.


او افزود: نماینده تمام دستگاه های امدادرسانی در مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده ای حاضر شدند که این نمایندگان از بخش های اورژانس، هلال احمر، پلیس راه و راهداری هستند که نقش مستقیم در حوزه راه امدادرساانی و کنترل ترافیک دارند .
صلواتی با بیان اینکه تلاش می شود با این روند و استقرار این دستگاه ها مدیریت جریان های ترافیکی به خوبی انجام شود گفت: از سوی دیگر با راه اندازی سامانه هایی در مرکز مدیریت راه ، نظارت ترافیکی و سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در لحظه شرایط جاده ها نظارت می شود.
او تصریح کرد: تلاش می شود به روزی برسیم که 365 روز بدون حادثه را در راه های استان شاهد باشیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار