روحانی: تا پایان سال ماهانه ۱۰۰ هزار تومان به سی میلیون نفر پرداخت می‌شود

رئیس جمهور گفت: باد تجمع تردد را کاهش دهیم. بعضی جاها ناچار به تعطیلی سدیم تا شدت تجمع و تردد کمتر شود.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: باید انتقال ویروس را کنترل کنیم و افراد مبتلا را شناسایی کنیم و سریعتر درمان شوند.
وی افزود:‌ باد تجمع تردد را کاهش دهیم. بعضی جاها ناچار به تعطیلی سدیم تا شدت تجمع و تردد کمتر شود. ما الان باید همه اصول را رعایت کنیم تا فشار اقتصادی بر کسب و کارها کمتر شود. چون همه مراعات کنیم ممکنه دو هفته، 10 روز شود و ممکن است رعایت نکنیم و به نقطه مورد نظر نرسیم.
رئیس‌جمهور همچنین از الزام جدید در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفت که فردی که وارد جامعه و اجتماع می‌شود کارت ملی یا کارت معتبری که شناسه ملی را داشته باشد، همراهش باشد تا فرد مبتلا را از ورود به محل کسب و کار یا سیستم حمل و نقل شود.
روحانی همچنین با اظهار خشنودی از افزایش تست‌ها در کشور گفت:‌ان شاءالله به سمت تست روزانه 100 هزار نفر می‌رویم.
وی درباره مصوبات امروز ستاد گفت: الزام و مورد بعدی، اقدامات حمایتی و جبرانی است؛‌ حالا که گفتیم دو هفته کسب و کار مردم تعطیل شود، در حد توان و امکان باید مردم را یاری کنیم و امروز مصوب شد که برای حدود 30 میلیون نفر ماهانه برای 4 ماه تا پایان امسال در هر ماه 100 هزار تومان به آن‌ها بلاعوض بدهیم و برای این 10 میلیون خانواده نیز وام یک میلیون تومانی مقرر شد شبیه به وامی که در اوایل سال داده شد که بازپرداخت سی‌ماهه دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار