دورهمی‌‌های خانوادگی مهم‌‌ترین عامل ابتلا به کرونا

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان این‌‌که انتظار داریم طی دو هفته آینده تعداد تست‌‌ها را به مرز ۱۰۰ هزار تست روزانه افزایش دهیم، گفت: مهم‌‌ترین عامل ابتلا دورهمی‌‌های خانوادگی است.

دکتر علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه با توجه به مصوبه قبلی ستاد، جلسه امروز با حضور 15 نفر برگزار شد، اظهار کرد: دیگر اعضای ستاد از طریق وبینار در جلسه حاضر شدند.
وی با اشاره به اینکه بحث طرح بسیج محله محور و مقابله با اپیدمی کرونا مهم‌‌ترین موضوعاتی بودند که در جلسه امروز بررسی شدند، گفت: این طرح از امروز با کمک بسیج و همه مردم در سراسر کشور آغاز شد؛ همچنین ارائه گزارشی از روند محدودیت‌‌های اعمال شده در 43 شهرستان قرمز که از پنجم آبان آغاز شده بود، موضوع دیگری بود که در جلسه امروز به آن پرداخته شد.
رئیسی اضافه کرد: با بررسی‌‌های صورت گرفته مشخص شد 41 شهر، روند نزولی دارند، در یکی از شهرستانها روند نزولی آغاز شده و در دو شهرستان هنوز زمان لازم است تا روند نزولی آغاز شود.
وی با بیان اینکه آمار اعلام شده نشان دهنده تأثیر مثبت طرح است، خاطرنشان کرد: نتایج این بررسی‌‌ها نشان دهنده این است که محدودیت‌‌ها می‌‌توانند موثر باشند. محدودیت‌‌ها از امروز در 160 شهر با وضعیت قرمز، 208 شهر با وضعیت نارنجی و 80 شهر با وضعیت زرد شروع خواهد شد.
رئیسی با اشاره به این‌‌که در شهرهای قرمز، بالغ بر 53 میلیون جمعیت مشمول این طرحند، یادآور شد: به طور کلی حدود 79 میلیون نفر جمعیت در وضعیت هشدار یک، دو و سه، مشمول این طرح هستند.
رئیسی با بیان این‌‌که مهم‌‌ترین عامل ابتلا دورهمی‌‌های خانوادگی است، تأکید کرد: اگر پروتکل‌‌ها به دقت رعایت نشوند ممکن است همه زحمات به هدر برود، از مردم خواهش می‌‌کنیم دستورالعمل‌‌های بهداشتی را جدی بگیرند و رعایت کنند.
وی اظهار امیدواری کرد که با رعایت و همکاری مردم و همه دستگاه‌‌ها شاهد کاهش ورودی بیمار، ابتلا و نهایتاً پس از چهار تا پنج هفته، شاهد کاهش مرگ و میرها باشیم.
رئیسی ضمن تشکر از افرادی که در شرایط کنونی صبوری می‌‌کنند، بیان داشت: متاسفانه برخی از هموطنان که دستورالعمل‌‌ها را رعایت نمی‌‌کنند زحمات همه را هدر می‌‌دهند. امروزه تحقیقات علمی نشان داده است که 10درصد مبتلایان می‌‌توانند باعث ابتلای 80 درصد جامعه شوند.
رئیسی افزود: هفت برنامه بسیار مشخص داریم که یکی از آنها محدودیت‌‌های هوشمند است ولی بقیه برنامه‌‌ها هم اجرا خواهند شد.
وی در ادامه به آغاز تست‌‌های تولید داخل آزمایش سریع کرونا از امروز اشاره تصریح کرد: صد هزار تست به دست ما رسیده است که از امروز در همه مراکز بهداشتی درمانی کشور توزیع می‌‌شوند.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: انتظار داریم این هفته و هفته آینده بتوانیم میزان تست‌‌ها را به 70 تا 80 هزار و طی دو هفته آینده به مرز 100 هزار تست روزانه افزایش دهیم.
رئیسی با بیان اینکه این تست‌‌ها در مراکز بهداشتی درمانی به صورت رایگان انجام خواهد شد، بیان کرد: این کار می‌‌تواند در کنترل و قطع زنجیره بیماری بسیار موثر باشد.
وی گفت: برای پشتیبانی از این طرح در جلسه امروز بسته‌‌های حمایتی اقتصادی بسیار خوبی مصوب شد که برای پرداخت‌‌های مالیاتی، پاس کردن چک‌‌ها و کمک‌‌های معیشتی در نظر گرفته شد. امیدوارم همه دست به دست هم دهیم و دستورالعملها را جدی بگیریم تا بر وضعیت کنونی که مطلوب نیست فائق بیاییم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار