29 آبان روز بدون حادثه استان اصفهان شد

مديرکل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي استان اصفهان در خصوص اقدام مشترک دستگاه هاي امدادي و انتظامي روز بدون حادثه که 29 آبان‌ماه در سطح راه‌هاي استان اصفهان برگزار شد،

مديرکل راهداري و حمل ‌ ونقل جاده ‌ اي استان اصفهان در خصوص اقدام مشترک دستگاه هاي امدادي و انتظامي روز بدون حادثه که 29 آبان ‌ ماه در سطح راه ‌ هاي استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: با همکاري مردم و تمام دستگاه ‌ هاي امدادي و انتظامي، اجراي اين طرح در تقويم استان اصفهان به ‌ عنوان پايلوت کشور ثبت شد. مهدي خضري افزود: در اين طرح بيش از 1000 نفر از نيروهاي امدادي و انتظامي با ۲۵۱ دستگاه ماشين ‌ آلات در جاده ‌ هاي استان يا مرکز ديسپاچينگ و ستادي مستقر شدند تا در راه ‌ ها و جاده ‌ هاي استان اصفهان هيچ ‌ گونه حادثه ترافيکي و تلفات رانندگي نداشته باشيم. او با اشاره به تردد ۵۸۲ هزار و ۶۲۴ خودرو تصريح کرد: ثبت روز بدون حادثه با وجود اين ميزان تردد خودرو در محورهاي مواصلاتي استان دستاورد خوبي است تا بتوانيم روزهاي بدون حادثه بيشتري را براي اصفهان ثبت کنيم، همچنين اميدواريم الگوي خوبي براي استقرار نيروهاي امدادي و انتظامي در استان اصفهان و ساير استان ‌ ها باشيم. خضري با تشکر از همکاري هم ‌ وطنان در رعايت قوانين و مقررات گفت: تجربه اين روز، آغازي براي کاهش تصادفات رانندگي در استان است و کميسيون ايمني استان اصفهان نيز با جديت از اين تصميم حمايت مي ‌ کند، چرا که اين تصميمات ضامن کاهش حوادث رانندگي در کشور خواهد شد.


حجم زيادي از تلفات جاده ‌ اي با رانندگي ايمن قابل پيشگيري است

معاون راهداري اداره کل راهداري و حمل ‌ ونقل جاده ‌ اي استان اصفهان گفت: بخش زيادي از تصادفات جاده ‌ اي نتيجه سرعت غيرمجاز رانندگان است که با تشويق رانندگان و آموزش مسائل و مقررات راهنمايي و رانندگي تا حدود زيادي مي ‌ توان در کاهش تصادفات جاده ‌ اي موثر بود . فرزاد دادخواه با اشاره به اينکه بيشتر حوادث به دليل تخطي از سرعت مجاز و خواب ‌ آلودگي و خستگي است اظهار کرد: برخي مواقع جاده ‌ هاي خلوت باعث مي ‌ شود رانندگان تشويق به ‌ سرعت غيرمجاز شود و اين نکته آغاز سانحه را کليد مي ‌ زند. او تأکيد کرد: طرحي 24 ساعته تحت عنوان روزي بدون حادثه در استان اصفهان برگزار شد که مي ‌ توان ادعا کرد طرحي موفق بوده چرا که همکاري مطلوب پليس ‌ راه هلال ‌ احمر و امداد جاده ‌ اي در اجراي اين طرح منجر به صفر شدن تصادفات شده است. دادخواه عنوان کرد: روز بدون حادثه در استان اصفهان به ‌ صورت ويژه و گسترده با برنامه ‌ ريزي قبلي با اکيپ ‌ هاي راهداري با بهره ‌ گيري از پرسنل مجرب آموزش ‌ ديده اجرا شد. او خاطرنشان کرد: استقرار اکيپ ‌ ها در نقاط پر تصادف، هشدار به رانندگان و ارتقا فرهنگ رانندگي و کاهش سرعت که باعث کاهش حوادث مي ‌ شود ديگر رويکردي است که در آينده نيز اجرا خواهد شد. دادخواه گفت: نقش رانندگان در رخ ‌ دادن و شدت تصادف بسيار تعيين ‌ کننده است و گاهي يک تغيير کوچک در رفتار رانندگي مي ‌ تواند از تصادفات با خسارت ‌ هاي فراوان مالي و جاني جلوگيري کند.


تلاش براي افزايش روزهاي بدون حادثه در جاده ‌ هاي استان

معاون فني و راه هاي روستايي اداره کل راهداري و حمل ‌ ونقل جاده ‌ اي استان اصفهان نيز گفت: سالانه 16 تا 17 هزار فوتي در تصادفات جاده ‌ اي را شاهد هستيم و اين در حالي است که اين آمار نسبت به سرانه جمعيتي کشور بسيار زياد است. محمدعلي صلواتي تصريح کرد: يکي از عواملي که نقش مؤثري در کاهش تصادفات جاده ‌ اي دارد بحث مديريت واحد دستگاه ‌ هاي مرتبط با سوانح و هماهنگي دستگاه ‌ ها با يکديگر است. صلواتي با بيان اينکه يکي از اهدافي که سال ‌ ها به دنبال تحقق آن بوده ‌ ايم ايجاد مرکز مديريت واحد بحران و سوانح است، افزود: در هفته ايمني حمل ‌ ونقل نماينده تمام دستگاه ‌ هاي امدادرساني براي اولين بار در مرکز مديريت اطلاعات راه ‌ ها و حمل ‌ ونقل جاده ‌ اي حاضر شدند. صلواتي گفت: تلاش مي ‌ شود با اين روند و استقرار اين دستگاه ‌ ها مديريت جريان ‌ هاي ترافيکي و امدادرساني بيش ‌ ازپيش بهبود يابد و تلاش مي ‌ شود به ‌ روزي برسيم که 365 روز بدون حادثه را در راه ‌ هاي استان شاهد باشيم.


پويش سبا ارتقا ايمني جاده ‌ ها را تضمين مي ‌ کند

معاون حمل ‌ ونقل اداره کل راهداري و حمل ‌ ونقل جاده ‌ اي استان اصفهان گفت: در هفته ايمني و حمل ‌ ونقل پويشي تحت عنوان پويش سبا (سوگند براي ايمني) در پليس ‌ راه ‌ هاي استان اصفهان براي ايمني جاده ‌ ها اجرا مي ‌ شود. عليرضا جعفري در مورد اين پويش توضيح داد: در اين پويش از تمام رانندگان تقاضا مي ‌ شود با ورود به آدرس www.saba141.ir عضوي از پويش سبا باشند و اجراي قوانين و مقررات راهنمايي ‌ ورانندگي در حين رانندگي و به سايرين نيز توصيه کنند. او به اجراي طرحي براي کاهش تصادفات جاده ‌ اي به ‌ صورت پايلوت در استان اصفهان اشاره کرد و بيان داشت: روز بدون حادثه در اصفهان در حالي برگزار شد که از نخستين دقايق 29 آبان ‌ ماه هزاران نفر در قالب گروه ‌ هاي نظارتي و کنترلي و حمايتي در محورهاي مواصلاتي استان مستقر و گشت ‌ زني را آغاز کردند. جعفري تأکيد کرد: با پيشنهاد معاون وزير راه و شهرسازي روزي براي کاهش تصادفات برگزار شود به همين منظور پليس ‌ راه استان اصفهان، هلال ‌ احمر، اورژانس آتش ‌ نشاني و مجموعه راهداري هماهنگي لازم را انجام دادند. معاون حمل ‌ ونقل اداره کل راهداري و حمل ‌ ونقل جاده ‌ اي استان اصفهان بيان داشت: برنامه ‌ ريزي لازم صورت ‌ گرفته تا براي آينده بر اساس تجارب به ‌ دست ‌ آمده از اين روز استفاده مي ‌ شود و اين در حالي است که يکي از رويکردهاي در نظر گرفته ‌ شده ايجاد مکان ‌ هايي در طول راه ‌ ها است که در اين پايگاه ‌ هاي مشترک نمايندگان دستگاه ‌ هاي مختلف حضور داشته باشند و خدمات لازم را به رانندگان به ‌ خصوص در ايام پيک سفر ارائه کنند.


تغيير رفتارهاي ترافيکي با پويش زنان عليه سوانح ترافيکي

معاون توسعه مديريت و منابع اداره کل راهداري و حمل ‌ ونقل جاده ‌ اي استان اصفهان با تأکيد بر اينکه براي کاهش حوادث جاده ‌ اي نيازمند مشارکت تمام اقشار جامعه هستيم، گفت: باتوجه ‌ به اينکه زنان نيمي از جمعيت هستند و نقش تاثيرگذاري در خانواده و جامعه دارند، مي ‌ توانند در تغيير رفتارهاي ترافيکي کمک کنند. وي توضيح داد: اين پويش اجتماعي در راستاي پويش سبا (سوگند براي ايمني) است و در اين پويش خود را متعهد کرده ‌ ايم تا هرآنچه در توان داريم به ‌ خصوص با مشارکت زنان باتوجه ‌ به نقش قدرتمند آنها در تغيير رفتار رانندگي به ‌ خصوص در خانواده ‌ ها براي کاهش سوانح ترافيکي و رانندگي جاده ‌ اي به کار گيريم. به گفته دهقاني، باتوجه ‌ به اينکه زنان نيمي از جمعيت هستند و نقش تاثيرگذاري در خانواده و جامعه دارند و مي ‌ توانند در تغيير رفتارهاي ترافيکي کمک کنند.

وي با تأکيد بر اينکه براي کاهش حوادث جاده ‌ اي نيازمند مشارکت تمام اقشار جامعه هستيم، اظهار کرد: بايد توجه داشت که اين پويش ‌ ها نبايد مختص يک روز باشند و بايد بخشي از زندگي باشند.









ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار