روش‌های مسدود کردن کارت بانکی مفقودی یا سرقت شده

در ایام تعطیلات و ساعات غیر اداری با چه روش‌هایی می‌توانید کارت بانکی مفقودی و سرقت شده خود را مسدود کنید؟

سرهنگ امین یادگار نژاد، رئیس پلیس فتای استان کرمان گفت: شهروندان به یاد داشته باشند در ایام تعطیلات به راحتی می‌توانند کارت بانکی سرقت رفته یا مفقود شده خود را مسدود کنند تا برداشتی بدون اجازه آن‌ها صورت نگیرد.
او با بیان اینکه این کار با استفاده از دستگاه خودپراز بانکی، تلفن گویای بانک صادرکننده کارت، اینترنت بانک و موبایل بانک امکان‌پذیر است، افزود: فقط دانستن شماره کارت بانکی و رمز آن برای این کار لازم است.
او تصریح کرد: طریقه مسدودسازی کارت بانکی از طریق دستگاه کارتخوان بانکی بدین صورت است که ابتدا با انتخاب دکمه "ثبت" دستگاه خودپرداز بانک، گزینه مسدود کردن کارت را انتخاب کنید و سپس شماره کارت خود و در مرحله بعد رمز آن را وارد کرده و بدین ترتیب کارت شما مسدود می‌شود و دیگر کسی نمی‌تواند برداشتی از کارت بانکی سرقت شده یا مفقود شده شما داشته باشد.
سرهنگ یادگار نژاد تماس با تلفن گویای بانکی را، روش دیگری برای مسدود کردن کارت دانست و گفت: شهروندانی که شماره کارت خود را حفظ نیستند، می‌توانند از طریق تماس با تلفن گویای بانک خود و دادن یکسری اطلاعاتی به کارشناس یا اپراتور مربوطه، تقاضای مسدودسازی کارت خود را داشته باشند.
رئیس پلیس فتا استان کرمان با اعلام اینکه مسدودسازی کارت مفقود شده و مسروقه از طریق اینترنت بانک و نرم افزار موبایل بانکی نیز امکان پذیر است، تصریح کرد: بسیاری از بانک‌ها گزینه مسدودسازی و غیر فعال کردن کارت‌های بانکی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و تنها لازم است، هموطنان شماره کارت و رمز عبور خود را حفظ باشند تا بتوانند کارت بانکی مفقود شده خود را بدون در دست داشتن کارت مسدود کنند.
او دانستن تلفن گویای بانکی و یا حفظ بودن شماره کارت بانکی را یک ضرورت دانست و افزود: شهروندان با دانستن این دو شماره به راحتی می‌توانند در صورت به سرقت رفتن یا مفقود شدن کارت بانکی به راحتی کارت خود را مسدود کرده و بعد از بازگشایی بانک‌ها نسبت به صدور مجدد کارت اقدام کنند.
سرهنگ یادگار نژاد بیان داشت: مردم می‌توانند آخرین آموزش‌های لازم و هشدار‌های سایبری را از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس اینترنت www.cyberpolice.ir دریافت کنند، ضمن آن‌که در صورت مواجه با موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به بخش گزارش مردمی اعلام کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار