مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک درمان کرونا را طولانی‌تر می‌کند

مصرف خودسرانه آنتی بوتیک در بسیاری از موارد، طول درمان بیماری‌های ویروسی مانند کرونا را افزایش می‌دهد.

دکتر کیومرث آقایی پزشک عمومی در بابلسر با اشاره به پرهیز از خود درمانی در مواجهه با علائم اولیه بیماری‌های ویروسی، گفت: مصرف خودسرانه آنتی بوتیک در بسیاری از موارد، طول درمان بیماری‌های ویروسی مانند کرونا ، سرماخوردگی و آنفولانزا را افزایش می‌دهد.

او با بیان اینکه بهتر است افراد با دیدن علائم سرماخوردگی بلافاصله خودشان را قرنطینه کنند، افزود: کاهش حس بویایی و چشایی، سردرد‌های شدید، درد عضلانی، عوارض گوارشی، تنگی نفس و درد قفسه سینه از علائم شایع کروناست که در سرماخوردگی و آنفولانزا به ندرت دیده می‌شود.

دکتر آقایی ادامه داد: بیماری‌های ویروسی به خصوص کرونا که تاکنون داروی مشخصی برای درمان آن ساخته نشده، به صورت علامت درمانی انجام می‌شود، مثلا اگر بیمار تب درد عضلانی داشته باشد، با تشخیص پزشک برای او داروی تب بر و مسکن کاهش دهنده بدن درد تجویز می‌شود.

او افزود: بیماران دیابتی، کلیوی، تنفسی و بیماری‌های زمینه‌ای مانند فشار خون به محض مشاهده علائم اولیه سرماخوردگی خیلی جدی‌تر با این مسئله برخورد کرده و برای تست کرونا بلافاصله اقدام کنند.

دکتر آقایی در رابطه با تاثیر محدودیت‌های اعمال شده در تردد و فعالیت اصناف مختلف، گفت: این طرح در کاهش تردد‌های بی مورد بسیار موثر است، مردم نیز بهتر است با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، برای فرار از این شرایط بحرانی با کادر درمانی همکاری کنند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار